قزوین

ورزشکاران استان قزوین ۲۰۷۲ مدال کشوری و فرا ملی کسب کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، عباس علایی‌مقدم مدیرکل ورزش و جوانان اسان قزوین اظهار داشت: با عزم جدی مجموعه معاونان و همکاران خود توانسته‌ایم در دوران کرونا که همه بخش‌های جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده است افتخارات زیادی در عرصۀ ورزش برای استان و کشور کسب کنیم.

وی بیان کرد: اعزام ۱۵ نفر به مسابقات آسیایی و کسب ۸ مدال رنگارنگ، کسب مدال توسط ورزشکار قهرمان در رقابت‌های پاراسیایی، مدال برنز توسط یک بانوی قهرمان و اعزام دو ورزشکار و یک مربی به مسابقات پارالمپیک یک موفقیت دیگر است.

علایی مقدم تصریح کرد: کسب مدال در گلبال آسیایی، افزایش خانه‌های ورزش روستایی، اجرای فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضاهای ورزشی در سال‌های اخیر شاخص بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: از سال ۹۵ تاکنون میزبان بیش از ۹۰۰ عنوان مسابقه و رقابت و همایش ورزشی بودیم و به طور میانگین ۳۶۰ هزار میهمان ورزشی وارد استان و پذیرایی شدند که این کارها موجب شد عوامل اجرایی استان ما تجربه خوبی در برگزاری رقابت‌ها و میزبانی‌های مهم داشته باشند.

علایی مقدم اظهارداشت: این حجم میزبانی از رقابت‌های ورزشی موجب شد به رونق و اقتصاد استان هم کمک شود و چرخ اقتصاد با سرعت بیشتری بچرخد هر چند کرونا این روند را دچار وقفه و چالش کرد.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۸۰ اردوی تیم ملی در استان تشکیل شد که که حدود ۶۰ درصد اردوهای تیم ملی کاراته و ۱۰۰ درصد اردوی تیم ملی سنگ نوردی در این استان بود که روسا و اعضای هیئت‌های ورزشی و مربیان و سایر دست اندرکاران زحمات زیادی را متقبل شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: این رویدادها موجب شد ورزشکاران استان قزوین هم تجربه حضور در اردوها و برنامه‌های ملی را کسب کنند و با آمادگی بیشتری در برنامه ها حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: با برگزاری لیگ تندرستی توانستیم رتبه برتر کشوری را کسب کنیم و ورود بخش خصوصی به فعالیت‌های ورزشی نیز بیانگر عزم جدی مسئولان ورزش استان برای توسعه و تقویت فعالیت های نشاط آور ورزشی در این خطه است.

علایی مقدم گفت: در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و امروز علیرغم همه مشکلات مالی باشگاه خصوصی شمس آذر در استان شکل گرفته و وارد فعالیت‌های ورزشی شده و نمایشگاه غفاری و سفیر آبیک نیز از بخش خصوصی وارد این عرصه شده‌اند که به حمایت از رشته‌های ورزش قهرمانی و حرفه‌ای کمک مؤثری شده است.

افتتاح ۵۰ پروژه عمرانی ورزشی در استان

علایی مقدم با اشاره به فعالیت‌های عمرانی هم گفت: از سال ۹۵ تاکنون اعتبارات مصوب عمرانی ورزش استان حدود ۱۸۸ میلیارد تومان بود که ۶۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافت که ۷۰ درصد آن اوراق و ۳۰ درصد نقدی بود.

وی تصریح کرد: با این اعتبار محدود بیش از ۵۰ پروژه شامل ساخت سالن‌های ورزشی چند منظوره، تعویض کفپوش سالن‌های ورزشی، احداث زمین چمن مصنوعی، دیوارکشی محوطه فضاهای ورزشی، خرید تجهیزات ورزشی انجام شده و اگر تخصیص کامل داشتیم همه پروژه‌ها تکمیل می‌شود.

وی با بیان مشکلات تکمیل سالن شش هزار نفری اظهارداشت: ضعیف بودن پیمانکار این پروژه به طولانی شدن روند اجرا منجر شده و ما نیز گلایه داریم و امیدواریم در سفر آتی وزیر ورزش و معاونان ایشان به قزوین این موضوع را به عنوان یک مطالبه ورزشی مطرح کنیم.

علایی مقدم گفت: تکمیل سالن سرپوشیده شش هزار نفری و پیست دو و میدانی از مطالبات دیرین مردم است و ورزشکاران استان به این سالن احتیاج مبرم دارند و ظرفیت خوبی برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی است که امیدواریم اعتبار مورد نیاز آن تأمین شود.

وی اضافه کرد: تکمیل این مجموعه ورزشی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که امیدواریم با کمک مسئولان استانی و کشوری برای تأمین آن اقدام لازم صورت گیرد.

وی در خصوص هزینه سنگین نگهداری استادیوم ۱۵ هزار نفر ابوترابی هم گفت: این مجموعه بزرگ سالانه یک میلیارد تومان هزینه نگهداری دارد که با حضور تیم فوتبال شمس آذر در لیگ دسته یک این زمین در اختیار تیم خواهد بود و استفاده بهینه خواهد شد و هدف گذاری ما این است که تیم های لیگ بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.

وی در پایان اضافه کرد: بیش از ۴ سال با ارزیابی وزارت ورزش خوشبختانه اداره ورزش و جوانان قزوین در جشنواره شهید رجایی در ردیف دستگاه‌های برتر قرار گرفت و این موفقیت‌ها مرهون تلاش همه جانبه معاونان، مدیران، همکاران، مربیان، داوران، ورزشکاران، رسانه‌ها و همه دست اندرکاران است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا