Categories: قزوین

ورزشکاران استان قزوین ۲۰۷۲ مدال کشوری و فرا ملی کسب کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، عباس علایی‌مقدم مدیرکل ورزش و جوانان اسان قزوین اظهار داشت: با عزم جدی مجموعه معاونان و همکاران خود توانسته‌ایم در دوران کرونا که همه بخش‌های جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده است افتخارات زیادی در عرصۀ ورزش برای استان و کشور کسب کنیم.

وی بیان کرد: اعزام ۱۵ نفر به مسابقات آسیایی و کسب ۸ مدال رنگارنگ، کسب مدال توسط ورزشکار قهرمان در رقابت‌های پاراسیایی، مدال برنز توسط یک بانوی قهرمان و اعزام دو ورزشکار و یک مربی به مسابقات پارالمپیک یک موفقیت دیگر است.

علایی مقدم تصریح کرد: کسب مدال در گلبال آسیایی، افزایش خانه‌های ورزش روستایی، اجرای فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضاهای ورزشی در سال‌های اخیر شاخص بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: از سال ۹۵ تاکنون میزبان بیش از ۹۰۰ عنوان مسابقه و رقابت و همایش ورزشی بودیم و به طور میانگین ۳۶۰ هزار میهمان ورزشی وارد استان و پذیرایی شدند که این کارها موجب شد عوامل اجرایی استان ما تجربه خوبی در برگزاری رقابت‌ها و میزبانی‌های مهم داشته باشند.

علایی مقدم اظهارداشت: این حجم میزبانی از رقابت‌های ورزشی موجب شد به رونق و اقتصاد استان هم کمک شود و چرخ اقتصاد با سرعت بیشتری بچرخد هر چند کرونا این روند را دچار وقفه و چالش کرد.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۸۰ اردوی تیم ملی در استان تشکیل شد که که حدود ۶۰ درصد اردوهای تیم ملی کاراته و ۱۰۰ درصد اردوی تیم ملی سنگ نوردی در این استان بود که روسا و اعضای هیئت‌های ورزشی و مربیان و سایر دست اندرکاران زحمات زیادی را متقبل شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: این رویدادها موجب شد ورزشکاران استان قزوین هم تجربه حضور در اردوها و برنامه‌های ملی را کسب کنند و با آمادگی بیشتری در برنامه ها حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: با برگزاری لیگ تندرستی توانستیم رتبه برتر کشوری را کسب کنیم و ورود بخش خصوصی به فعالیت‌های ورزشی نیز بیانگر عزم جدی مسئولان ورزش استان برای توسعه و تقویت فعالیت های نشاط آور ورزشی در این خطه است.

علایی مقدم گفت: در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و امروز علیرغم همه مشکلات مالی باشگاه خصوصی شمس آذر در استان شکل گرفته و وارد فعالیت‌های ورزشی شده و نمایشگاه غفاری و سفیر آبیک نیز از بخش خصوصی وارد این عرصه شده‌اند که به حمایت از رشته‌های ورزش قهرمانی و حرفه‌ای کمک مؤثری شده است.

افتتاح ۵۰ پروژه عمرانی ورزشی در استان

علایی مقدم با اشاره به فعالیت‌های عمرانی هم گفت: از سال ۹۵ تاکنون اعتبارات مصوب عمرانی ورزش استان حدود ۱۸۸ میلیارد تومان بود که ۶۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافت که ۷۰ درصد آن اوراق و ۳۰ درصد نقدی بود.

وی تصریح کرد: با این اعتبار محدود بیش از ۵۰ پروژه شامل ساخت سالن‌های ورزشی چند منظوره، تعویض کفپوش سالن‌های ورزشی، احداث زمین چمن مصنوعی، دیوارکشی محوطه فضاهای ورزشی، خرید تجهیزات ورزشی انجام شده و اگر تخصیص کامل داشتیم همه پروژه‌ها تکمیل می‌شود.

وی با بیان مشکلات تکمیل سالن شش هزار نفری اظهارداشت: ضعیف بودن پیمانکار این پروژه به طولانی شدن روند اجرا منجر شده و ما نیز گلایه داریم و امیدواریم در سفر آتی وزیر ورزش و معاونان ایشان به قزوین این موضوع را به عنوان یک مطالبه ورزشی مطرح کنیم.

علایی مقدم گفت: تکمیل سالن سرپوشیده شش هزار نفری و پیست دو و میدانی از مطالبات دیرین مردم است و ورزشکاران استان به این سالن احتیاج مبرم دارند و ظرفیت خوبی برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی است که امیدواریم اعتبار مورد نیاز آن تأمین شود.

وی اضافه کرد: تکمیل این مجموعه ورزشی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که امیدواریم با کمک مسئولان استانی و کشوری برای تأمین آن اقدام لازم صورت گیرد.

وی در خصوص هزینه سنگین نگهداری استادیوم ۱۵ هزار نفر ابوترابی هم گفت: این مجموعه بزرگ سالانه یک میلیارد تومان هزینه نگهداری دارد که با حضور تیم فوتبال شمس آذر در لیگ دسته یک این زمین در اختیار تیم خواهد بود و استفاده بهینه خواهد شد و هدف گذاری ما این است که تیم های لیگ بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.

وی در پایان اضافه کرد: بیش از ۴ سال با ارزیابی وزارت ورزش خوشبختانه اداره ورزش و جوانان قزوین در جشنواره شهید رجایی در ردیف دستگاه‌های برتر قرار گرفت و این موفقیت‌ها مرهون تلاش همه جانبه معاونان، مدیران، همکاران، مربیان، داوران، ورزشکاران، رسانه‌ها و همه دست اندرکاران است.

انتهای پیام/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن

مقام ارشد تیم مرسدس بنز آلمان به خبر مذاکره پنهانی با مکس فرستاپن، راننده ردبول…

12 ثانیه ago

کین: بلینگام سعی داشت در صحنه پنالتی تمرکزم را بر هم بزند

مهاجم انگلیسی تیم فوتبال بایرن مونیخ پس از تساوی شب گذشته این تیم مقابل رئال…

45 ثانیه ago

هادی‌زاده مسئول برگزاری روز ملی پارالمپیک شد

علی اصغر هادی‌زاده به عنوان مسئول برگزاری روز ملی پارالمپیک منصوب شد.

1 دقیقه ago

نایب رئیسان فدراسیون کونگ‌فو مشخص نشدند

معرفی دو نایب رئیس فدراسیون کونگ‌فو به مجمع آینده این فدراسیون موکول شد.

1 دقیقه ago

هادی رضایی مسئول پروژه بازی‌های پاراآسیایی جوانان شد

هادی رضایی به عنوان مسئول پروژه بازی‌های پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۵ در تاشکند انتخاب و معرفی…

2 دقیقه ago

سه‌شنبه؛ تجلیل از مدال‌آوران با حضور رئیس جمهور

زمان برگزاری مراسم تجلیل از مدال‌آوران ورزش کشور با حضور رئیس جمهور، مشخص شد.

2 دقیقه ago