اصفهان

ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی‌های پهلوانی با همان سبک اصیل و قدیمی ترویج داده شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در دیدار رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی‌های پهلوانی باید با همان سبک اصیل و قدیمی ترویج داده شود؛ فعالیت و کار جسمی و معنوی باید در ورزش و کشتی پهلوانی با هم توام باشد.

وی با بیان اینکه قوی بودن روح، خیلی مهمتر از قوی بودن جسم است، افزود: قهرمان واقعی کسی است که بتواند بر هواهای نفسانی خود غلبه کند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه انجام همه ورزش‌ها به  فن و مهارت نیاز دارد، اضافه کرد: در گذشته ضربه بزرگی به ورزش‌های باستانی وارد شده بود و اکنون نیز زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مسابقات ورزش‌های باستانی و قدیمی در استان اصفهان وجود ندارد که باید به این امر توجه ویژه‌ای شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه باید در مرکز هر شهرستان یک زورخانه راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: باید تعدادی ورزش ارزشمند، ساده و مفید برای سلامت انسان را در جامعه در راستای سلامت شهروندان و مردم جامعه رواج دهیم.

محسن مهرعلیزاده، رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز در این دیدار گفت: در زمان حاضر این رشته در ۸۶ کشور جهان شناخته شده است و فدراسیون ملی این رشته در ۲۵ کشور از جمله آلمان، هند، نپال، اتیوپی، عراق، افغانستان، تاجیکستان و برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا و بلاروس راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در دنیا افزود: در مجموع فدراسیون ملی این رشته در ۲۸ کشور در آسیا و ۲۴ کشور در اروپا، ۱۸ کشور در آفریقا و ۱۸ کشور هم در آمریکای لاتین فعال است.

مهرعلیزاده ادامه داد: سالانه به جز دوره‌های فراوان آموزشی، به طور معمول ۸ رویداد بزرگ جهانی در این رشته برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با بیان اینکه اقداماتی در راستای فراملی کردن این رشته اقداماتی انجام شد، اضافه کرد: مرکزیت این فدراسیون در ایران و سوئیس ثبت شده و اغلب فدراسیون‌های رسمی جهانی باید در سوئیس ثبت شوند.

وی با بیان اینکه قرار بود مسابقات قهرمانی جهان این رشته در آذرماه سال ۹۷ در اصفهان برگزار شود، افزود: امسال هم جام جهانی این رشته از ۲۳ تا ۲۷ دیماه با حضور تیم‌های منتخب این رشته از ۹ کشور جهان و تیم منتخب اصفهان برگزار خواهد شد.

مهرعلیزاده گفت: اصفهان از نظر ابعاد مختلف تاریخی، فرهنگی و مذهبی برای میزبانی این مسابقات مناسب است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا