اصفهان

ورودی آب به سد زاینده رود به ۱۱۳ مترمکعب بر ثانیه رسید/افزایش خروجی سد برای باغات غرب استان

ورودی آب به سد زاینده رود به ۱۱۳ مترمکعب بر ثانیه رسید/افزایش خروجی سد برای باغات غرب استان

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان، بنا بر اعلام شرکت آب منطقه ای اصفهان، خروجی سد زاینده‌رود از ۲۱ فروردین ماه افزایش یافت و توزیع آب در شبکه‌های آبیاری غرب به مدت یک هفته ادامه دارد.

بنا به گفته چیتیان معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ذخیره سد زاینده رود را ۴۵۳ میلیون مترمکعب است و میزان ورودی آب به سد روز گذشته به ۱۱۳ مترمکعب بر ثانیه رسید و خروجی از سد ۴۸ مترمکعب بر ثانیه است.

قرار است درخصوص توزیع نوبت سوم آب برای کشاورزی شرق اصفهان جلساتی برگزار و تصمیم‌گیری شود و تأمین حقابه تالاب گاوخونی نیز در جلسات بررسی و برای آن برنامه‌ریزی می‌شود.

گفتنی است میانگین بارش در چلگرد- کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده رود از ابتدای سال آبی (مهرماه ۱۴۰۱) تا امروز ۲۴ فروردین ماه به یک هزار و ۴۰۹ میلیمتر رسیده است.

تاکنون برای کشاورزی شرق اصفهان دو نوبت ۱۰ تا ۱۲ روزه آب از سد زاینده رود رهاسازی شده است‌ و هم اینک رودخانه زاینده‌رود تا سد نکوآباد در مبارکه با هدف توزیع آب کشاورزی باغات غرب اصفهان جاری است.

اصفهان از استانهای اول کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی مهم مانند گندم و جو در کشور و تولید و صادرات میوه است؛ در پی دو نوبت رهاسازی آب و همچنین بارش‌ها و جریان آب میان حوضه‌ای در رودخاته زاینده رود ۶۰ درصد اراضی شرق اصفهان زیر کشت محصولاتی چون گندم و گلرنگ رفته است.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا