Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ورود رییس کمیسیون اصل 90 برای پیگیری مسائل بورسی مردم /پرداخت سود از طریق سجام پیگیری می‌شود - خبرگزاری برگزیده های ایران
اقتصادی

ورود رییس کمیسیون اصل ۹۰ برای پیگیری مسائل بورسی مردم /پرداخت سود از طریق سجام پیگیری می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران،‌حجت الاسلام حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مورد جلسه امروز خود با رئیس سازمان بورس و پیگیری مطالبات سهامداران خرد گفت: امروز شنبه در جلسه‌ای میزبان رئیس سازمان بورس بودم که در این جلسه دغدغه‌های مردم درباره مسائل مختلف بورسی از جمله پرداخت سود از مسیر سجام بیان شد و رئیس سازمان بورس هم وعده داد تا دو ماه آینده همه سودهای تقسیمی از طریق سامانه سجام پرداخت شود تا از آن به بعد شاهد تخلف از قانون و پایمال شدن حقوق سهامداران خرد نباشیم.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس تبصره ۳ ماده ۵ «دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران»، شرکت‌های بورسی باید برای تسهیل امور سهامداران، توزیع سود را در صورت قبول شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار، از طریق سامانه سجام انجام دهند و در صورت عدم قبول از راه‌های دیگر استفاده کنند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ افزود: در شرایط فعلی دستورالعمل‌ها و قوانین نظارتی موجود باید به گونه‌ای تغییر کند تا شرکت‌های بورسی دیگر مسیری به غیر سامانه سجام جهت واریز سود برای سهامداران خود نداشته باشند. انجام این کار نیازمند عزم جدی سازمان بورس و تشدید جریمه‌های مربوط به تخلف شرکت‌های بورسی است.

حجت الاسلام شجاعی خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ۴۹۰ شرکتی که امسال قصد واریز سود برای سهامداران خود را دارند، ۲۷۲ شرکت دستورالعمل سازمان بورس را زیرپا گذاشته و از راه‌های دیگری سود را توزیع خواهند کرد. اما آنچه تاکنون مشاهده شده است، سکوت مسئولان قبلی سازمان بورس و عدم برخورد با شرکت‌های متخلف است.

وی بیان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ در پیگیری مسائل مردم از جمله واریز سود از مسیر سامانه سجام مصمم است و امیداریم رئیس جدید سازمان بورس هم به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد تا در آینده نزدیک مشکلات مردم و تخلفات شرکت‌های بورسی تمام شود.

به گزارش فارس تعدادی از مخاطبان «سامانه فارس من» با ثبت موضوع «سود مجامع را مستقیم به حساب واریز کنید» و «سود تمام شرکتهای بورسی به حساب سجام واریز شود» خواستار پیگیری و پاسخ از طرف مسئولان شدند.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا