اجتماعی

ورود سازمان حفاظت محیط زیست به اقتصاد کلان کشور

ورود سازمان حفاظت محیط زیست به اقتصاد کلان کشور

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، صبح امروز “همایش ملی مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت” در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در این نشست حسن کاوه فیروز؛ رئیس مرکز برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات، بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست از ورود سازمان حفاظت محیط زیست به  اقتصاد کلان کشور خبر داد و گفت: به واسطه بحث ارزش‌گذاری اقتصادی که همکاران در دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی دنبال می‌کنند، به زودی سازمان محیط زیست به حساب‌های ملی ورود می‌کند و این به معنای ورود سازمان به اقتصاد کلان کشور است.

“مسئولیت اجتماعی” کلید مدیریت و صیانت پایدار از محیط زیست کشور است

وی بیان کرد:  مسئولیت اجتماعی از دید محیط زیست، یک بحث اخلاقی است که بر صنعت نیز نظارت دارد. محیط زیست یک حق بین نسلی است و تنها موردی است که در قوانین کشور و در اسناد بالادستی برای افرادی که به دنیا نیامده‌اند، تعریف شده است.

رئیس مرکز برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات، بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست افزود: حفظ محیط زیست وظیفه صرفا سازمان محیط زیست نیست و در سطح کلان‌تر  همه دستگاه‌ها در این خصوص وظیفه دارند.

کاوه فیروز مواردی ازجمله عدم همگرایی قوانین، عدم وجود ضمانت اجرایی، عدم وجود قانون در خصوص برخی موضوعات مانند تغییر اقلیم، عدم در نظر گرفتن منابع ثانویه و عدم در نظر گرفتن الزامی برای همکاری صنایع با سازمان متولی حفظ محیط زیست را برخی از موانع در جهت جذب مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه محیط زیست دانست.

وی با انتقاد از عدم تخصیص مالیات سبز به سازمان محیط زیست گفت: مالیات سبز به جیب سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌ها می‌رود و به جای اینکه در جای درست خود هزینه شود، صرف کسری بودجه این سازمان می‌شود.

رئیس مرکز برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات،بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: جذب مشارکت‌ بخش خصوصی نیازمند مشوق‌هایی است که باید در قانون دیده شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا