سیاسی

ورود مجلس به بلاتکلیفی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دوره هشتم

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، بیش از هزار نفر از پذیرفته شدگان استخدام در وزارت کشور با ثبت سوژه‌ای در سامانه فارس من، با عنوان «درخواست تسریع در روند استخدامی وزارت کشور» خواستار تعیین تکلیف وضعیت و کد مستخدمی خود شدند.

در این مطالبه آمده است که «اینجانبان، قبول‌شدگان نهایی هشتمین آزمون متمرکز دستگاه‌های اجرایی در وزارت کشور بی‌صبرانه در انتظار شروع دوران خدمت به ملت، نظام و کشورمان هستیم.
همانگونه که مستحضر هستید، روند بکارگیری ما در بدنه وزارت کشور متوقف شده است. متأسفانه بسیاری از ما قبول‌شدگان نهایی در شرایط سخت اقتصادی و مالی به سر می‌بریم.

با صرف‌نظر از وضعیت نامطلوب مادی و اجتماعی خود، کلیه امورات و برنامه‌های زندگی‌مان را در گروه بکارگیری خود می‌بینیم و بسیاری از برنامه‌های اصلی زندگی خود و خانواده را به دلیل انصراف از کار قبلی در مقابل استخدام شدنمان در وزارت کشور رها کرده و منتظر شروع خدمت هستیم.»

در همین زمینه و از بعد نظارتی مجلس،‌ به سراغ یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رفتیم و در این رابطه از وی جویای مطالبه این افراد شدیم.

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران با اشاره به درخواست تعداد زیادی از متقاضیان تعیین تکلیف پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دوره هشتم در وزارت کشور اظهار داشت: یکی از وظایف حاکمیت و همچنین برابر قوانین بالادستی و قانون اساسی ایجاد اشتغال برای جوانان است.

وی افزود: باتوجه به ظرفیت‌های بالایی که جوانان کشور دارند و نخبگان کشور که جویای کار هستند، می‌طلبد که تمام مسئولان در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان تلاش کنند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از سازوکارهایی که در چرخه زمانی متفاوت ما شاهد بودیم این است که دولت توانسته عده‌ای را در مشاغل اداری به استخدام خود در بیارود که یکی از این موارد وزارت کشور است. 

اسماعیلی ادامه داد: اخیرا مراجعات متعددی که در حوزه انتخابیه و نقاط مختلف به بنده شد این بود که جمعی از جوانان که در سال گذشته آزمون استخدامی دادند تا از این طریق جذب وزارت کشور شوند تا در سطوح مختلف به ویژه در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بتوانند انجام وظیفه کنند، اینها تمام مراحل استخدامی را برابر ضوابطی که برای آنها تعیین شده و سازوکارهایی که اعلام کرده بودند طی کردند، اما با تغییر دولت و روی کارآمد دولت سیزدهم این امر متوقف مانده و در آستانه شروع به کار این جوانان است که مدت‌هاست درگیر مسائل استخدامی خود شدند و تمامی مراحل قانونی هم طی شده بود اما متاسفانه به صورت غیرمترقبه‌ای متوقف شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: ما در راستای وظیفه نمایندگی خود درصدد این هستیم که از وزارت کشور این مسئله را پیگیری کنیم و علت این امر را جویا شویم و اگر نیاز به کمک مجلس هم باشد بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم تا جوانانی که با امید بسیار برای استخدام و جذب در وزارت کشور تلاش کرده بودند و مدت‌ها درگیر این قضیه شدند، سریعا به نتیجه لازم برسند؛ لذا ما هم این موضوع و پیگیری‌های خود را دنبال و سعی میکنیم اطلاع رسانی کنیم تا مطمئن شوند حقی از آنها ضایع نشود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا