مرکزی

ورود گردشگران به تالاب میقان ممنوع شد

حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اراک اظهار کرد: از آنجائی که نمی‌توان پیش‌بینی کرد که شیوع بیماری در تالاب چه زمانی متوقف می‌شود، اقدامات لازم جهت ممنوعیت ورود گردشگر به تالاب و ممنوعیت صید و شکار نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان شاهد شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب‌ها و آبگیرهای کشور هستیم افزود: غفلت از توصیه‌های پیشگیری موجب شیوع این بیماری می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: مسئولان و کارشناسان ضمن اقدامات قرنطینه‌ای و اجرایی به صورت جدی به مردم تأکید دارند که توصیه‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های مرتبط با کنترل این بیماری را جدی بگیرند تا از انتشار این ویروس و افزایش کانون‌های بیماری جلوگیری شود.

حسینی ادامه داد:  تالاب میقان زیستگاه ۲۰۸ گونه پرنده است و سالانه ۹۰ گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می‌شود که مهم‌ترین آنها درنای خاکستری، چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، هوبره، تنجه، حواصیل، اردک سرسبز است و در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار پرنده به تالاب میقان مهاجرت کرده‌اند 

انتهای پیام/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا