ایلام

ورود ۱۰ کاروان زوار پیاده عراقی حرم رضوی به کشور/ استقبال ایلامی‌ها از موکب‌داران اربعین

حجت‌الاسلام محمدعلی نجفی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: همانطور که مستحضر هستید هر ساله کاروانی از موکب داران و متولیان حسینه‌ها و محبین اهل بیت (ع) از عراق به سمت حرم امام رضا (ع) با پای پیاده حرکت می‌کنند.

وی افزود: سال گذشته به دلیل شرایط خاص کرونایی این اتفاق رخ نداد اما پیاده روی زوار عراقی به سمت حرم امام رضا (ع) از چند روز پیش آغاز شده است و این روزها شاهد ورود این زوار از مرز مهران به خاک جمهوری اسلامی ایران هستیم.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان ایلام ادامه داد: هر ساله شیعیان عراقی‌ها از استان‌های مختلف کشور عراق مانند نجف، کربلا، کاظمین، کوفه و… در قالب کاروان‌های ۳۰ نفره تا ۱۰۰ نفره عازم این سفر می‌شوند و به سوی حرم امام رضا (ع) می‌روند. 

وی بیان کرد: بسیاری از این زوار همان کسانی هستند که در راهپیمایی اربعین از ایرانی‌ها پذیرایی می‌کنند و به ایرانی‌ها ارادت دارند اما می‌توان گفت حضور آنها در این پیاده‌روی به سوی حرم امام رضا علیه السلام غریبانه است و جا دارد که استقبال ویژه ای از آن ها به عمل بیاید‌.

نجفی ادامه داد: ما به محض اطلاع از ورود این زوار به کشور، با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهران و به یاری هیاتی‌های مخلص شهرستان‌های مختلف استان ایلام، تلاش کردیم که تکریم این زوار رضوی در ایران صورت گیرد که البته این تکریم توسط مردم استان صورت گرفت و اداره تبلیغات، تسهیل کننده‌ی این جریان بود.

وی افزود: موضوعاتی همانند استقبال از زوار و اسکان آن‌ها در دستور کار ایلامی‌ها قرار گرفت و سعی کردیم که تا مقداری مواد غذایی هم در اختیار این زوار قرار گیرد.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: تا کنون قریب به ۱۰ کاروان از زوار عراقی وارد کشور شده‌اند که این کاروان‌ها از استان ایلام خارج شده و همچنان ورود این کاروان‌ها به کشور از طریق مرز مهران و همچنین تکریم آنان توسط مردم ایلام ادامه دارد.

نجفی گفت: استان ایلام همواره طلایه دار خادمی زوار اهل بیت بوده است، چه برای زواری که به قصد زیارت امام رضا علیه السلام به ایران می‌آیند، چه برای زائران ایرانی که به قصد زیارت عتبات عالیات راهی کشور عراق می‌شوند.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی ایلام تاکید کرد: این روزها هم مردم استان ایلام بدون استفاده از هیچ گونه بودجه دولتی و صرفا با کمک های مردمی پای کار تکریم و استقبال از زوار آمده‌اند و جالب است بدانید خیلی از موکب داران عراقی با حسینه داران ایرانی ارتباط و آشنایی دارند که این همدلی و صمیمیت قبلی میان شیعیان ایرانی و عراقی، نشانه‌ی خیلی خوبی است که از برکات اربعین حسینی به شمار می‌رود.

نجفی در پایان گفت: ما در سازمان تبلیغات سعی کرده‌ایم که این فضا را تسهیل کنیم و هیاتی‌های استان را پای کار بیاوریم اما جا دارد که این جریان در استان تقویت شود و در همین راستا از محبان اهل بیت علیهم السلام در استان تقاضا داریم که یک بار دیگر در تکریم زوار رضوی همانند همیشه همت بگمارند تا به یاری خدا با تکریم زوار، نزد اهل بیت علیهم السلام رو سفید شویم.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۰/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا