سلامت

وزارت بهداشت:‌ واکسن‌های تزریق شده در کشور از ۱۰۰ میلیون دز گذشت

به گزارش برگزیده های ایران و بر اساس اعلام روز چهارشنبه وزارت بهداشت، براساس آمار تفکیکی واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در استان‌های کشور، تا آخرین ساعات ۲۵ آبان ماه، بیش از ۱۰۰ میلیون دز انواع واکسن به گروه‌های مختلف واجد شرایط تزریق شده است.

از این میزان، بیش از ۵۶ میلیون دز اول و حدود ۵۳.۵ میلیون دز دوم بوده است.

اعدادی که نشان از تزریق دز اول واکسن به حدود ۸۳ درصد جامعه هدف واکسیناسیون در کشور و همچنین تکمیل واکسیناسیون ۶۴ درصد آنها دارد.

به گزارش وزارت بهداشت، بزرگی این اعداد زمانی بهتر خودنمایی می‌کند که بدانیم بیش از ۹۲ درصد این اتفاق در چهار ماه اخیر رقم خورده است.

تزریق بیش از ۹۲ میلیون دز از ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تزریق شده تا به امروز در سایه شتاب گرفتن واردات واکسن و در نتیجه فعالیت‌های وسیع و شبانه روزی در پایگاه‌های واکسیناسیون در سراسر کشور بوده است.

به گزارش برگزیده های ایران، مهار کرونا همزمان با افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون اصلی ترین اولویت دولت سیزدهم بوده است.

به گزارش برگزیده های ایران، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه در نشست خبری از ورود ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا به کشور خبر داد. 

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد، اما کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر هشتم شهریور سال جاری گفت، برای خروج کامل کشور از بحران کرونا ۱۸۰ میلیون دز واکسن نیاز است.

به مدت رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون، تلفات کرونا طی ماه های اخیر روند کاهشی داشته و روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه به کمترین رقم یعنی ۱۰۵ فوتی پس از عبور خیز پنجم از کشور رسید.

کرونا از ابتدای شیوع در کشور(اسفند ۹۸) پنج خیز داشته است.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

در این خیز در ۲۸ مرداد و و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا(اسفند ۹۸) در کشور رسید.       

کرونا طی ۲۰ ماه گذشته از شیوع، جان ۱۲۸ هزار و ۴۰۶ نفر از هموطنان را گرفته است.

۱۰۷۱

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا