Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
وزارت بهداشت پویش ملی «حرف و گفت؛ روابط خانوادگی سالم» را کلید زد - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

وزارت بهداشت پویش ملی «حرف و گفت؛ روابط خانوادگی سالم» را کلید زد

به گزارش برگزیده های ایران از وبدا، مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این باره گفت: تغییرات در سازمان و کارکرد خانواده موجب تغییرات در جامعه می شود، خانواده رکن مهم اجتماع است و با در کنار هم قرار گرفتن خانواده‌ها، جامعه شکل می‌گیرد.

احمد حاجبی ادامه داد: خانواده جایگاه امن و آرامی برای افراد و نیز محلی برای رشد و تربیت نسل‌های آینده است و ارتباطات سالم و مناسب در جامعه بر اساس مناسبات متعادل و متوازن در خانواده بوجود می‌آید. به عبارتی هر تغییری در سازمان و کارکردهای خانواده، تاثیری چشم‌گیر در مناسبات جامعه خواهد داشت.

وی افزود: باید آگاه باشیم که زمانی خانواده از نظر کارکردی کارآمد است که روابط و شیوه سلوک افراد در خانواده موزون و از حداکثر گفتگومداری و خشونت ‌پرهیزی بهره‌مند باشد.

حاجبی ادامه داد: نامناسب بودن روابط خانوادگی در شکل عدم همدلی میان اعضای خانواده، نزاع و خشونت، روشن نبودن مرزها میان افراد خانواده و عدم وجود مهارت کافی برای حل تعارض و روابط موثر در وهله اول منجر به عدم دستیابی به دستاوردهای فردی اعضا خانواده و در ادامه مانع عملکرد خانواده به عنوان یک واحد اجتماعی می‌شود.

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت اظهار داشت: در این راستا دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نظر دارد پویش ملی با عنوان «حرف و گفت؛ روابط خانوادگی سالم» را با همکاری صدا و سیما و با هدف افزایش آگاهی عمومی از یکم تا هفتم آذر ماه برگزار کند.

وی تصریح کرد: این پویش می‌کوشد دانش و آگاهی عموم مردم را در زمینه نقش مهارت های ارتباطی سالم و موثر در روابط خانوادگی، بین زوجین و همچنین بین والدین و فرزندان بهبود بخشد.

خانواده‌ گفت‌وگو محور؛ هم بگوییم، هم بشنویم، خانواده‌ خشونت‌پرهیز؛ اختلافات را حل کنیم، خانواده‌ ساختارمند؛ جایگاه خود را در خانواده بیابیم، خانواده‌ حمایت‌گر؛ نردبان رشد یکدیگر شویم، خانواده‌ همدل؛ همدیگر را درک کنیم، خانواده‌ی همراه؛ همیشه کنار یکدیگر باشیم، اوقاتی برای خانواده؛ با یکدیگر وقت بگذرانیم، محورهای تعیین شده ای است که به گفته حاجبی طی هفت روز از طریق صدا وسیما و رسانه های مجازی به آن پرداخته خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد پویش حاضر گامی باشد در جهت افزایش اشتیاق جامعه به آموختن بیشتر در این حوزه و از طریق آن بتوان محیط خانواده را به کانونی امن تر برای همگان تبدیل کرد.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا