تهران

وزش باد شدید در آسمان تهران/ دمای هوا در ارتفاعات ۶ درجه‌ کاهش می‌یابد

مجتبی جلالی مدیر کل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در تهران، اظهار کرد:  نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از بعدازظهر امروز تا فردا شب در بخش‌هایی از نقاط جنوبی و غربی استان به‌ویژه جنوب غرب وزش باد نسبتا شدید تا شدید با احتمال خیزش موقتی گردوخا‌ک و در ارتفاعات افزایش ابر گاهی بارش پراکنده باران و برف با احتمال رعدوبرق مورد انتظار است.

مدیر کل هواشناسی استان تهران در ادامه افزود: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش نسبی ۳ تا ۶ درجه‌ای دما به‌ویژه در نیمه شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه به‌دلیل سکون نسبی جو، در نواحی پرتردد گاهی غبار محلی مورد انتظار است.

جلالی گفت: از ظهر جمعه با نفوذ سامانه بارشی به‌تدریج افزایش ابر و تا شنبه شب در بعضی ساعات بارش باران گاهی وزش باد شدید موقتی با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشینه و کمینه دمای امروز تهران به ترتیب ۲۱ و ۱۰ درجه خواهد رسید، تصریح کرد: بیشینه دمای شهرستان‌های پیشوا و قرچک هرکدام ۲۳ درجه و کمینه دمای آنها به ترتیب ۸ و ۹ درجه جزء گرمترین نقاط و فیروزکوه با ۱۳ و ۱ درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین نقطه در استان تهران است.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا