اصفهان

وزش باد و بارش پراکنده پدیده غالب آسمان اصفهان/ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در آماده‌باش

ابراهیم هنرمند، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی ناپایدار از اواسط امروز تا اواسط فردا بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس امروز به تدریج آسمان نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد در ساعات عصر و شب در جنوب و غرب برف و باران و در دیگر مناطق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با اشاره به اینکه از اواخر جمعه و روز شنبه جو نسبتاً پایدار، سپس روز یکشنبه بارش‌ها در سطح استان به ویژه غرب و جنوب مجدداً آغاز خواهد شد، گفت: طی فعالیت این سامانه، مه‌آلودگی، کاهش دید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۲ تا ۳ درجه افزایش خواهد داشت، بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سمیرم ۲ میلی‌متر و فریدون‌شهر ۰.۶ میلی‌متر برف و باران ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۱ و کمینه فردا صفر درجه سانتی‌گراد و

خور و بیابانک با دمای ۱۵ و بوئین میاندشت با ۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

اعضای مدیریت بحران استان در آماده‌باش هستند

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی یک سامانه ناپایدار جوی وارد استان شده و از غرب و جنوب بارش‌ها آغاز می‌شود و به تدریج استان را در بر می‌گیرد و شاهد ناپایداری‌ها تا روز جمعه هستیم.

وی با بیان اینکه  به شهرداری‌ها و اعضای مدیریت بحران به ویژه در غرب و جنوب استان اعلام آماده‌باش شده است، افزود: شدت بارش در روز پنجشنبه و جمعه است، در همین راستا از عصر چهارشنبه تا روز جمعه اعضای مدیریت بحران شهرستان‌ها و ۸۵۰ دهیاری و ۱۱۳ شهرداری در حالت آماده‌باش هستند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه نقاط پر آسیب شناسایی و مقرر شده مسیل‌ها بازگشایی شود و اداره راه ماشین‌آلات مناسب در راهدارخانه‌ها استقرار دهد، گفت: توصیه می‌شود از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی در جنوب و غرب استان و از صعود به ارتفاعات خودداری شود، گلخانه‌ها و واحدهای دام و طیور نیز اقدامات لازم را در راستای پیشگیری از سرمازدگی داشته باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا