اردبیل

وزش تندباد در اردبیل/ آخر هفته سرد و پربارش خواهد بود

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا (چهارشنبه ۱۰ آذر) آسمان استان نیمه ابری بوده و در بیشتر مناطق استان وزش باد تند جنوبی (گرمیج) همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

 پیرو هشدارهای هواشناسی از عصر امروز تا عصر فردا در مناطقی از استان سرعت وزش باد تند تا شدید (گاهی به صورت لحظه‌ای ۹۵ کیلومتر و بیشتر) انتظار می‌رود.

آخر هفته سرد و پربارش خواهد بود

از عصر فردا با ورود سامانه بارشی به استان آسمان استان ابری شده و از صبح پنجشنبه با شمالی شدن جریانات جوی ضمن کاهش محسوس دمای هوا در بیشتر مناطق استان بارش باران و در مناطق سردسیر بارش به صورت باران و برف خواهد بود.

تمرکز بارش بیشتر در مناطق مرکزی، بخش‌هایی از شهرستان گرمی و در جنوب استان شهرستان خلخال می‌باشد.

بارش باران و برف، رخداد مه و کولاک برف (در مناطق کوهستانی) حداکثر تا صبح جمعه تداوم داشته و از حوالی ظهر جمعه به تدریج از میزان ابرناکی کاسته شده و شرایط پایدار جوی در استان حاکم می‌شود.

ماندگاری هوای سرد تا صبح شنبه هفته آینده

البته هوای سرد همچنان تا صبح شنبه در استان ماندگار بوده و طی این مدت در ساعات شبانه و اوایل صبح کمینه دما در مناطق مرکزی و جنوبی استان ۵ تا ۸ درجه زیر صفر سلسیوس افت می‌کند.

اجتناب از تردد و توقف در اطراف ساختمان‌های نیمه کاره و تابلوهای شهری، مجهز نمودن وسایط نقلیه به تجهیزات زمستانی در جاده‌های استان، تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی توصیه می‌شود.

همچنین ضروری است اداره راهداری برای محلول‌پاشی و نمک‌پاشی در سطح جاده‌ها آمادگی لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا