کرمانشاه

وزیر آموزش و پرورش: بحث رتبه‌بندی معلمان را با جدیت پیگیری می‌کنیم

 به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، یوسف نوری امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با حضور اعضای این شورا و در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری آموزش و پرورش را یکی از ارکان مهم نظام معرفی کرده‌اند که این نشان از مهم بودن این نهاد است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهم‌ترین کانون تربیتی انسان است، افزود: امور کشور با نیروی انسانی اداره می‌شود و آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ارزش افزوده آموزش و پرورش از سایر نهادها بالاتر است، گفت: شورای آموزش و پرورش در سال ١٣٧٢ و بنابر مصوبه مجلس شورای اسلامی و برای تمرکززدایی تشکیل شد و اگر این تمرکززدایی صورت نگیرد نمی‌توان با محیط سازگار بود.

وی با تاکید بر متنوع شدن فضای آموزشی، گفت: محیط تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان باید متنوع باشد و شورای آموزش و پرورش باید در مردمی‌سازی اقدام کند.

نوری با بیان اینکه دانش‌آموزان باید با محیط خارج از تحصیل بیشتر آشنا شوند، افزود: باید مدرسه محوری را در اولویت قرار دهیم و اختیارات بیشتری را به مدارس ابلاغ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صنعت یک اصل است که شرکت‌ها باید در جامعه مشارکت اجتماعی داشته باشند لذا مدیران‌کل استان‌ها باید با شرکت‌های صنعتی وارد بحث شوند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه ضمن تسلیت به خانواده دو دانش آموز که در حادثه اخیر منطقه هلشی درگذشتند، بیان کرد: از تمامی مدیران که پیگیری این موضوع بودند تقدیر می‌کنم.

نوری با تاکید بر مردمی شدن آموزش و پرورش و ساده‌سازی فرآیند آموزش، اظهار داشت: مردمی شدن به حکمرانی و عدالت کمک می‌کند که این امری مهم و منطقی است.

وی با تاکید بر حضور معلمان بصورت ثابت در روستاها و مناطق عشایرنشین، گفت: اجرای این مهم همان عدالت است که جهت اجرای آن درحال برنامه ریزی هستیم.

مقام ارشد وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سواد تحصیلی معلمان کرمانشاهی بالاست، تأکید کرد: معلمان ما در این شرایط کرونا بصورت جهادی پای کار بودند.

وی یادآور شد: ما باید با جدیت تمام بحث رتبه‌بندی معلمان را پیگیری کنیم و اگر فرهنگیان در این خصوص ابهامی دارند با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر کنند.     

نوری در پایان، خاطرنشان کرد: بخش مشاوره باید در تمامی ادارات کل آموزش و پرورش تشکیل شود چراکه در این شرایط کرونا وجود آن احساس می‌شود.

*درخواست از وزیر آموزش و پرورش برای پرداخت حق مناطق جنگی بازنشستگان

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه نیز با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش اهل غرب کشور هستند و بی‌شک از ظرفیت‌های استان کرمانشاه مطلع هستند، اظهار داشت: شناخت این ظرفیت‌ها باعث می‌شود که ایشان راه‌های برون رفت از مشکلات را بهتر ارزیابی کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای کشور است، افزود: در طی این چهار سال که در کرمانشاه حضور دارم، این چهره زیبا را بارها دیده‌ام.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر وجود دانش‌آموزان بسیار باهوش در استان، گفت: شیوع بیماری کردنا، بشریت را زمین‌گیر کرد و بعد از وزارت بهداشت، آموزش و پرورش در خط مقدم حضور داشت و الحمدالله با درایت مسؤولین این وزارتخانه مشکل خاصی وجود نداشت.

بازوند با اشاره به رشد ١٧ درصدی ورودی دانشگاهی استان کرمانشاه، بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد که آموزش و پرورش باوجود بیماری مرونا، درست عمل کرده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اعتراضات اخیر معلمان در سطح کشور و کرمانشاه، خاطرنشان کرد: این اعتراضات با متانت معلمان عزیز برگزار شد که مدیرکل و مدیران آموزش و پرورش نیز در کنار آنان بودند.

وی با تاکید بر درک شرایط اقتصادی کشور، تصریح کرد: در سال ٩٧ حق منطقه جنگی برای کارمندان اجرا شد اما از آن‌جاکه در قانون این طرح جایی برای بازنشستگان هنوز در نظر گرفته نشده است، خواستار پیگیری این موضوع جهت برقراری حق منطقه جنگی برای بازنشستگان آموزش و پرورش هستیم.

بازوند با اشاره به افزایش ٧٠ سانتی‌متری سرانه آموزشی در کرمانشاه، گفت: سیستم گرمایشی تعدادی محدود از مدارس ما هنوز بصورت بخاری نفتی است که انتظار داریم رفع این مشکل جزو برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش باشد.

استاندار کرمانشاه در پایان با بیان اینکه از لحاظ نقدینگی تحت فشار هستیم و شرایط را نیز درک می‌کنیم تأکید کرد: اما نیازمند کمک هستیم که امیدواریم نگاه ویژه‌ای به استان کرمانشاه داشته باشید.

*امسال ۴ درصد دانش‌آموزان کرمانشاه در «شاد» حضور ندارند

مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در ادامه ضمن تسلیت به خانواده دو دانش‌آموز فوت شده، اظهار داشت: پس از وقوع حادثه دلخراش برای دانش‌آموزان کرمانشاهی که در جاده هلشی دچار سانحه شدند تمامی اقدامات لازم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بصورت صددرصدی تمامی دانش‌آموزان ما بصورت ترکیبی در مدارس حضور دارند افزود: هدف این است که دانش‌آموزان به سمت آموزشی بهتر حرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به واکسیناسیون ۹۸ درصدی دانش آموزان، گفت: سلامت مدارس یعنی سلامت جامعه که این موضوع بسیار برای ما مهم است.

یزدان‌پناه در ادامه با اشاره به برگزیده شدن شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه بعنوان شورای برتر کشور در طی سه سال اخیر، خاطرنشان کرد: حوزه نهضت سوادآموزی نیز سال‌هاست که به‌عنوان دستگاه برتر معرفی می‌شود، همچنین اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در جشنواره شهید رجایی بعنوان دستگاه برتر معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه برنامه شاد طی دوره تحصیلی ۹۹-۹۸ حدود ٨٨ درصد احراز هویت داشته‌ایم و در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ نیز بیش از ٩۶ درصد احراز هویت داشته‌ایم که طی دو سال اخیر دستگاه برتر کشور شناخته شد‌ه‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش در پایان با اشاره به دسترسی دانش‌آموزان به تبلت، گفت: تعدادی از دانش آموزان دسترسی به تبلت ندارند که بدلیل برگزاری کلاس‌ها بصورت ترکیبی، ضروری نیست.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا