کرمانشاه

وزیر آموزش و پرورش برای دیدار با خانواده دانش‌آموزان حادثه دیده وارد کرمانشاه شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دقایقی پیش با استقبال هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر مسؤولین استانی، وارد کرمانشاه شد.

وی در بدو ورود به کرمانشاه با حضور در گلزار شهدای استان به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم این استان ادای احترام کرد.

وزیر آموزش و پرورش سپس با حضور در دفتر آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نوری در این دیدار ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: همسان‌سازی و عدالت از اولویت‌های مهم ما در وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: افزایش سطح فرهنگی و آموزشی یکی از برنامه‌های مهم ماست که بی‌شک دنبال می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ضمن ابلاغ سلام آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به آیت‌الله علما، ادامه داد: جمعیت دوره متوسطه دانش‌آموزان کرمانشاهی از میانگین کشوری بالاتر است.

نوری در پایان، تاکید کرد: تلاش ما این است که محرومیت ها را کم و صدمات ناشی از جنگ را رفع کنیم.

در ادامه این دیدار آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ضمن خوش آمدگویی، اظهار داشت: آموزش و پرورش خانواده وسیعی که است تعلیم و تربیت دست آن است.

وی افزود: امام راحل، مقام معظم رهبری، مسؤلین و… فریادشان تعلیم و تربیت است که این مهم به آموزش و پرورش واگذار شده است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: کتاب آسمانی هم تعلیم و تربیت است و خواست ما تقویت این تعلیم و تربیت است.

آیت‌الله علما در پایان با بیان اینکه از قدیم الایام ام آموزش و پرورش مهم بوده است گفت: باید همت کنید که بهتر و بهتر شود.

 شرکت در جلسه شورای اداری، شرکت در جلسه شورای آموزش و پرورش، حضور در بخش هلشی جهت دیدار با خانواده دانش‌آموزان حادثه دیده اخیر، دیدار با فرهنگیان و مدیران از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه نوری به استان کرمانشاه است.

گفتنی است، بر اثر برخورد یک دستگاه مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول (راهنمایی) با یک دستگاه کامیون بنز در محور فرعی هلشی به ماهیدشت در مورخه ۱۷ آذرماه امسال دو دانش آموز جان باختند و ۱۸ نفر دیگر نیز مصدوم شدند. که وزیر آموزش و پرورش عصر همان روز در پیامی درگذشت ۲ دانش آموز کرمانشاهی بر اثر سانحه ناگوار واژگونی مینی بوس حامل دانش آموزان، در بخش ماهیدشت شهرستان کرمانشاه را تسلیت گفت.

متن پیام یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش:

«این جانب آسمانی شدن دانش‌آموزان عزیز؛ «مبینا مرادی» و «عسل افوت» را به والدین محترم و داغدیده این نوجوانان سفر کرده، مردم شریف استان کرمانشاه و جامعه تعلیم و تربیت کشور تسلیت عرض می‌کنم و با ابراز تأسف از این که به دلیل عزیمت به مأموریت اجباری، امکان حضور در کنار سوگواران عزیز این مصیبت، برایم مقدور نیست، از خداوند سبحان صبر و اجر برای بازماندگان مسألت دارم».

انتهای پیام/پ/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا