فرهنگ و هنر

وزیر ارشاد: امروز شاهد جشنواره‌‌ای که سینمای ایران را رو به جلو می‌برد هستیم/ اخلاق، امید و آگاهی را در فیلم‌هایمان می‌بینیم

وزیر ارشاد: امروز شاهد جشنواره‌‌ای که سینمای ایران را رو به جلو می‌برد هستیم/ اخلاق، امید و آگاهی را در فیلم‌هایمان می‌بینیم

– اخبار فرهنگی –

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر گفت‌وگویی با خبرنگار برگزیده های ایران انجام داد.

او در پاسخ به این پرسش که امسال جشنواره با این تنوع ژانر و اقلیم چقدر توانسته اهداف شما را در وزارت ارشاد که هدف‌گذاری کردید به آن دست پیدا کرده‌اید و محقق شده، گفت: بحمدالله جشنواره فیلم فجر در نقطه‌ای قرار گرفته که سالیان سال بود مورد مطالبه و آرزوی اهالی فرهنگ و هنر بود هم تنوع کارها و کیفیت آثار و تفاوت اقلیم‌ها و فضاهای فیلمسازی امروز در فضای جشنواره حضور دارند. ما ۱۰ کارگردان و تهیه‌کننده فیلم اولی داریم که خیلی مایه مباهات ما هستند در کنار بزرگان و پیشکسوتان یک جشنواره کم‌نظیر را رقم زده‌اند.

وی افزود: در سالی که سینمای ایران روزهای پررونقی را پشت سرگذاشته و جا دارد از تمامی اهالی سینما و از بزرگان و پیشکسوتان برای حضور معنادارشان در جشنواره چهل و دوم تشکر کنم. ان‌شاءالله جشنواره یک سکوی پرتاب و پرشی باشد برای اوج‌گیری تولید محتوای فاخر متناسب با همه اقتضائات زیست بوم فرهنگی ایران اسلامی ما باشد.

وزیر ارشاد ادامه داد: خوشبختانه در این سینما محقق شده آن مولفه‌های مهم اخلاق، امید و آگاهی است که فیلم‌های امروز جشنواره آماده شده‌اند عمدتا این مولفه‌ها را رعایت کردند و این مهمترین دستاورد امروز سینمای ایران است. فجر که بهار سینمای ایران که با عظمت‌تر و قدرتمندتر آینده خوبی برای سینمای ایران اتفاق بیفتد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا