فرهنگ و هنر

وزیر ارشاد: حامی اقدامات مردمی در توسعه فرهنگ قرآنی هستیم

به گزارش برگزیده های ایران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۲۵ آذرماه در آیین پایانی شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی که در مصلای شهر قائمشهر برگزار شد گفت: خاندان اهل بیت(ع) مهمترین مولفه وحدت جهان اسلام است و همه مسلمانان جهان شیعه و سنی به این خاندان عشق می‌ورزند و هیچ مسلمانی در عالم وجود ندارد که نسبت به این خانواده عرض ارادت و احترام نداشته باشد.

وی ادامه داد: حضور در این جشنواره مایه مباهات است و اقدام بزرگ و نورانی است که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی برگزار شده است. ذکر و تلاوت قرآن به اندازه هزاران کار فرهنگی فایده دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال تصریح کرد: عظمت قرآن در قلوب رسوخ و نفوذ می‌کند و همه وجود انسان را نورانی می‌کند، حتی اگر شنونده آن در جهل و کفر هم باشد وقتی آیات الهی و سخنان خالق یکتا قرائت می‌شود، ناگهان در همه قلوب منجر به خشوع و خضوع می‌شود و این نشان از عظمت قرآن کریم است.

اسماعیلی ادامه داد: مگر می‌شود دولت اسلامی تشکیل شود و مأموریتی جز ترویج فرهنگ قرآنی برعهده داشته باشد و این از افتخارات هر دولتی است که خادم و خدمتگذار قرآن و اهالی قرآنی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امروز بزرگ معلم قرآن، رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی هستند که محافل قرآنی ایشان در ابتدای ماه مبارک رمضان سالیان سال است که برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز به برکت حضور دولت مردمی و دعای خیر توده‌های مومن مردمی توانسته به میزان قابل توجهی بر بیماری کرونا فائق آید و امیدواریم هرچه سریع تر محدودیت‌های این بیماری برطرف شود تا بتوانیم فضای جلسات فرهنگی، هنری، مذهبی و قرآنی را نیز بیش از پیش فراهم کنیم.

رئیس شورای هنر ادامه داد: از مأموریت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است و ما با همه وجود قرآن را سرلوحه همه فعالیت‌های خود در این وزارتخانه قرار می‌دهیم و از همه اقدامات مردمی در توسعه فرهنگ قرآنی حمایت می‌کنیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه مردمی کردن فعالیت‌های قرآنی از ضروریات است، ادامه داد: ما در دولت سیزدهم تصدی‌گری نمی‌کنیم بلکه وظیفه ما تسهیل‌گری امر مردمی‌سازی قرآنی است. بنابراین در این زمینه موانع را برطرف می‌کنیم و به شکل‌گیری اماکن و محافل قرآنی کمک می‌کنیم.

وی افزود: هر کسی می‌خواهد جامعه خود را بیمه کند باید فرهنگ قرآنی را گسترش دهد. قرائت قرآن نور به همراه دارد و توصیه پیامبر اسلام همیشه بر این بوده که «نورانی کنید خانه‌هایتان را به تلاوت قرآن.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: وظیفه دولت دینی تسهیل این اقدامات است و ما در معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه با همه قوا در خدمت و خدمتگزاری به اهالی قرآنی هستیم و این حوزه را گسترش می دهیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا