اردبیل

وزیر جهاد کشاورزی: مغان قلب تپنده کشاورزی و ستون امنیت غذایی کشور است

سیدجواد ساداتی‌نژاد بعدازظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان پارس‌آباد و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن اظهار کرد: منطقه مغان ظرفیت‌های بسیار بی‌نظیری در حوزه کشاورزی را دارد و به عنوان قلب تپنده کشاورزی کشور بوده و محور مهم در امنیت غذایی کشور نقش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود: پایاب سد خداآفرین نیز از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار بوده و ضعف‌هایی هم در بخش اعتبارات داشت که این موضوع در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل قرار دارد و در کنار آن در حوزه صنایع تبدیلی نیز فراخوان‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار در این منطقه داشته‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات در این منطقه دغدغه کشاورزان و عشایر در حوزه مالکیت اراضی بوده که طبق دستور رئیس جمهور، این موضوع در یک کارگروه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: امیدواریم که با کمک اتحادیه‌ها و مردم در شرایط کنونی و تغییر اقلیمی که سبب خشکسالی نیز شده است، شاهد بهره‌وری آب و خاک در این منطقه و استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر مغان در حوزه کشاورزی باشیم.

ساداتی‌نژاد تشریح کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود در این منطقه بهره‌مندی از بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای در کشور بود که این مجتمع نیز با مشکلات زیرساختی مواجه بوده و یکی از مصوبات این سفر، حل مشکل گاز و برق در این منطقه است.

 

 

وی گفت: در کنار آن تکمیل پروژه بزرگراه اردبیل-پارس‌آباد، تجهیزات بیمارستانی، تامین آب شرب، مسائل شهری و حاشیه شهر نیز مورد بررسی قرار گرفته و در جلسه جمع‌بندی با رئیس جمهوری تصمیماتی در این خصوص گرفته می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا