تهران

وزیر جهاد کشاورزی: نگاه دولت به عشایر است/ عشایر ضامن تامین پروتئین‌ کشور هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ورامین، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در حاشیه بازدید از دامداری سبک ورامین، اظهار کرد: عشایر ما همیشه دام مازاد حذفی و خرید داشتند که پشتیانی امور آن را خرید کند که با رعایت ضوابط طبیعتا دام مولد و آبستن طبق ضوابط دامپزشکی اجازه کشتار ندارد.

وی گفت: طرف حساب عشایر ما و خرید دام مازاد هم اتحادیه عشایری وخود شرکت پشتیبانی امور دام است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به دغدغه نهاده های دامی افزود: برای اینکه این دغدغه حذف شود، آمدیم گفتیم شرکت پشتیبانی امور دام به طور مستقیم با عشایر قرار داد ببندد و نهاده به عشایر بدهد و بعد از فصل پروار عشایر بتواند یا بیرون بفروشد یا با این ها تسویه کند یا اینکه دام پرورشی به خود امور پشتیبانی دام بدهد و آن بدهی را هم در این خصوص تسویه کند، لذا این دغدغه با این روش کاملا قابل حل است و همه دستورالعمل های آن تدوین شده که سازمان عشایر و شرکت پشتیبانی امور دام با مباشرت اتحادیه این کار را انجام دهند.

ساداتی نژاد بیان کرد: عشایر ضامن تامین پروتئین کشور هستند یکی از ستون های امنیت غذایی هستند و اینکه یک مجموعه مستقلی برای مدیریت عشایر دیده شده به همین دلیل است و درک کامل عشایر و سختی آن برای همین موضوع است.

وی تصریح کرد: در همه سفرهایی استانی کا رئیس جمهور حضور داشتند با تاکید خودشان برنامه عشایر وجود داشته و پای صحبت های عشایر عزیز بودیم و اولین گزارشی که در جلسه جمع بندی شورای اداری استان بوده همین بحث بود چراکه رئیس جمهور تاکید بسیاری بر این موضوع دارند.

این مقام مسوول گفت: نگاه دولت نگاه به عشایر است و دستورالعمل های اجرایی داده شده و امید است کار به خوبی انجام شود، در بعد اول هم اگر دام حذفی برای کشتار لازم است با رعایت ضوابط کار به سرانجام برسد و دلالان به میدان نیایند و خود عشایر بتوانند مستقیم با امور پشتیبانی دام کارشان را پیش ببرند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات دامداران در خصوص ثبت واقعی دام عشایر در سامانه عشایری، گفت: متأسفانه عده ای به اسم عشایر از جهاد کشاورزی سهمیه می گیرند که بعد از آن در بازار به خود عشایر همان سهمیه را می فروشد که باید این مهم را با دقت بررسی کرد و از مدیر کل جهاد کشاورزی استان تهران میخواهم با مستندات و بازرسی که وجود دارد برای همیشه این موضوع را حل کند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا