اخبار روز

وزیر خارجه سوئد: متاسفیم! / لبنان: دولت سوئد گام‌های عملی اتخاذ کند

وزیر خارجه سوئد: متاسفیم! / لبنان: دولت سوئد گام‌های عملی اتخاذ کند

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه در دولت موقت لبنان اعلام کرد که روز یکشنبه تماسی تلفنی از «توبیاس بیلستروم» وزیر خارجه سوئد دریافت کرده است.

وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که وزیر خارجه سوئد در گفتگو با عبدالله بوحبیب گفت که دولت سوئد اقدامات اخیر در هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به عقاید و نمادهای اسلامی را محکوم کرده و به خاطر اتفاقاتی که افتاده متاسف است.

وزیر خارجه لبنان نیز از این موضع سوئد استقبال کرده و از این کشور خواست تا گام‌های عملی بیشتری بردارد تا از تکرار تحرکات کینه‌توزانه و اسلام‌هراسانه جلوگیری شود.

قیس‌خزعلی: دولت عراق با دانمارک مانند سوئد رفتار کند
درخواست الوفاق بحرین از کشورهای اسلامی برای اخراج سفرای سوئد

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز در سخنرانی خود به مناسبت پنجمین شب ماه محرم در پی اصرار دولت سوئد به حمایت از هتاکی به قرآن کریم، از همه کشورهای عربی و اسلامی خواست سفیر سوئد را اخراج کنند و تاکید کرد: در صورتی که سوئد به این رویکرد خود ادامه دهد، در شرع اسلامی به عنوان کشوری محارب اسلام و مسلمین دسته بندی خواهد شد. همچنین ارزیابی‌‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند موساد در پس حوادث سوئد ایستاده است، پس ما در برابر جریانی قرار داریم که ادامه پیدا خواهد کرد و ما نیازمند مواضع قدرتمندانه مردمی و رسمی هستیم.

دبیرکل حزب‌الله همچنین بر ضررورت قطع روابط با سوئد تاکید و اعلام کرد که نباید فریب عذرخواهی‌ها را خورد.

به گزارش برگزیده های ایران، درحالی که تحرکات متجاوزانه و تحریک‌آمیز غربی‌ها علیه مسلمانان و مقدسات اسلامی همچنان ادامه دارد، روز پنجشنبه ۲۰ جولای برای دومین بار در چند هفته اخیر ، متجاوزان و هتاکان به مقدسات اسلامی در سوئد با مجوز دولت این کشور و تحت حمایت نیروهای پلیس با برگزاری یک تجمع ضد اسلامی در استکهلم مقابل سفارت عراق، به قرآن کریم هتاکی کردند. «سلوان مومیکا» شهروند افراطی سوئدی که عراقی‌تبار است در این تجمع، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد به قرآن کریم هتاکی کرد و پرچم عراق را نیز آتش زد.

این شهروند افراطی سوئدی در ۲۸ ژوئن در نخستین روز تعطیلات عید قربان تحت حمایت پلیس و با مجوز دولت سوئد یک نسخه از قرآن کریم را پاره کرده و آن را در مسجد مرکزی استکهلم به آتش کشید. عراق حکم جلب این شهروند افراطی را صادر کرده و از دولت سوئد خواست تا وی را تحویل دستگاه قضایی عراق دهد. همچنین دفتر نخست‌وزیری عراق به دولت سوئد هشدار داده که در صورت ادامه هتاکی به مقدسات اسلامی روابطش را با این کشور کاملا قطع خواهد کرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا