اخبار روز

وزیر خارجه عربستان: توافق ما با ایران براساس احترام متقابل استوار است

وزیر خارجه عربستان: توافق ما با ایران براساس احترام متقابل استوار است

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در سخنرانی که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایراد کرد، گفت: عربستان سعودی بر اهمیت عدم دخالت در امور داخلی کشورها تاکید و کشورش به پرونده حقوق بشر اهمیت ویژه‌ای قایل است.

بن فرحان در ادامه سخنرانی اش گفت: امنیت خاورمیانه نیازمند دستیابی به راه حلی عادل و فراگیر برای مسئله فلسطین بوده و کشورش با هر نوع اقدامات یکجانبه گرایانه که در حل مسئله فلسطین کارشکنی می‌کند مخالف است.

او در رابطه حل بحران سوریه را هم در تثبیت امنیت و استقرار در منطقه و جهان سهیم دانست.

وزیر خارجه عربستان در رابطه با پرونده یمن هم گفت: عربستان سعودی به دنبال تثبیت امنیت در یمن و پیشبرد اوضاع به سوی حل و فصل سیاسی بحران است، از این رو ریاض از تلاش‌های بین المللی صورت گرفته برای یافتن راه حلی برای این بحران حمایت می‌کند.

فیصل بن فرحان در عین حال از طرف‌های سیاسی لبنانی خواست تا دست به اصلاحات فراگیری بزنند تا از این طریق بتوانند از بحران خارج شوند.

او بر حمایت کشورش از حفظ امنیت و ثبات عراق تاکید و این امر را یکی از پایه‌های اساسی امنیت و ثبات منطقه توصیف کرد.

وزیر خارجه عربستان در رابطه با بحران سودان نیز از طرف‌های سودانی خواست نسبت به کاهش تنش و حمایت و حفظ جان غیر نظامیان تلاش کرده و تاکید کرد ریاض به دنبال خروج سودان از این بحران است.

به گفته بن فرحان عربستان سعودی همواره به دنبال ثبات در قیمت انرژی بوده و این کار را با همکاری با اوپک پلاس به انجام پیش برده است.

وزیر خارجه عربستان درخواست مجدد کشورش را برای پایان یافتن بحران روسیه و اوکراین و حل وفصل اختلافات به شکل مسالمت آمیز و در چارچوب احترام به قوانین بین المللی تکرار کرد.

او در مورد شرایط لیبی هم بر اهمیت ثبات در لیبی و تضمین عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور تاکید کرد.

بن فرحان در مورد افغانستان هم خاطر نشان کرد، کشورش بر اهمیت ثبات در این کشور تاکید داشته و بر این مسئله تاکید دارد که افغانستان به پناهگاهی برای سازمان‌های تروریستی تبدیل نشود.

رئیسی روز ملی عربستان را به ملک سلمان و بن سلمان تبریک گفت
دیدار امیرعبداللهیان با بن فرحان در حاشیه اجلاس سازمان ملل
فیصل بن فرحان: عربستان همه تلاش خود را برای حل سیاسی بحران سوریه انجام می‌دهد

  /*

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا