Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
وزیر خارجه قطر: تلاش‌های دیپلماتیک درباره مذاکرات هسته‌ای باید ادامه یابد - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

وزیر خارجه قطر: تلاش‌های دیپلماتیک درباره مذاکرات هسته‌ای باید ادامه یابد

وزیر خارجه قطر: تلاش‌های دیپلماتیک درباره مذاکرات هسته‌ای باید ادامه یابد

به گزارش الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» گفت که با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره پرونده توافق هسته‌ای و دیدارهای اخیرش با وزیر امور خارجه ایران صحبت کرده است.

وزیر خارجه قطر افزود: اوضاع در رابطه با مذاکرات هسته ای با ایران پیچیده است، اما تلاش‌های دیپلماتیک باید ادامه یابد.

وی گفت که با وزیر خارجه آمریکا در مورد تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های فلسطینی و اقدامات رژیم صهیونیستی و نیز در مورد پرونده افغانستان و راه‌های پیشبرد در تائید توافق دوحه گفت وگو کرده است.

آل ثانی همچنین گفت: ترکیه و برادران سوری در شرایط بحرانی قرار دارند و ما همه حمایت‌ها و کمک‌های ممکن را ارائه می‌کنیم.

وزیر خارجه قطر افزود: برای ورود به سوریه و استفاده از گذرگاه‌ها چالش‌هایی وجود دارد و ما در حال هماهنگی با ترکیه برای کمک رسانی هستیم.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر به تازگی به آمریکا سفر کرده و در این کشور با مقام‌های آمریکایی رایزنی کرده است.

این دیدار در حالی رخ می‌دهد که کارشناسان این سفر را تحرک جدید قطر برای به جریان انداختن مذاکرات برای احیای برجام اعلام می‌کنند.

در همین راستا، ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر ۱۳ بهمن ماه بر تداوم نقش دوحه برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان ایران و کشورهای غربی در مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد.

وی افزود: میانجی‌گری قطر برای ارائه پیشنهادات در تسهیل بازگشت طرف‌ها به مذاکره ادامه دارد و ایفای این نقش دوحه نیز تا امضای توافق هسته‌ای که ضامن امنیت و صلح در منطقه است، متوقف نخواهد شد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی پیش از سفر به آمریکا، نهم بهمن ماه به تهران سفر کرد و در نشست خبری با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت: روابط ایران و قطر برای استقرار و ثبات منطقه‌ای حائز اهمیت است؛ چه در زمینه رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی و چه زمینه‌های مختلفی که درباره روابط میان دو ملت است.

وی خاطرنشان کرد: قطر درپی ثبات منطقه و به دنبال این است که این توافق هسته‌ای صورت بگیرد زیرا عامل مهم ثبات منطقه است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا