اخبار روز

وزیر خارجه لبنان: عملیات طوفان الاقصی در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها است

وزیر خارجه لبنان: عملیات طوفان الاقصی در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها است

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت موقت لبنان طی سخنانی با اعلام اینکه انفجار اوضاع در نوار غزه و عملیات بزرگی که فلسطینی‌ها آغاز کرده‌اند ناشی از استکبار و تجاوز دائمی رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین است تأکید کرد اسرائیل نباید این جنگ را گسترش دهد.

بوحبیب در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشت، موضع لبنان در قبال تحولات فلسطین همسو با مواضع شجاعانه عربی است. اتفاقات خطرناکی که در فلسطین رخ می‌دهد نتیجه استکبار صهیونیست‌ها است؛ زیرا آنها راهکار دودولتی را که دو دهه قبل در اجلاس سران در بیروت تصویب شد، رد کردند. در زمان حاضر نیز یک کابینه افراطی اسرائیلی وجود دارد که درحال تجاوز دائمی به ملت فلسطین و مقدسات مسیحی و اسلامی در قدس است، بنابراین اوضاعی که در فلسطین وجود دارد نتیجه طبیعی همین تحرکات اسرائیلی‌هاست.

وی افزود، البته هیچ‌کس انتظار وقوع چنین انفجار بزرگ و عملیاتی از جانب نوار غزه را نداشت و اتفاقی که ناظران درباره آن ابراز نگرانی می‌کردند رخ داد.

وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان درباره عملیاتی که روز گذشته حزب‌الله علیه ۳ موضع رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا انجام داد گفت، حزب‌الله قبل از اعلام این عملیات خود در مزارع شبعا به دولت لبنان اعلام کرده بود که وارد درگیری‌های غزه نخواهد شد؛ مگر اینکه اسرائیل اقدام تحریک‌آمیز و متجاوزانه‌ای علیه لبنان انجام دهد.

دیپلمات آمریکایی: اسرائیل مقابل فلسطینی‌ها کاملاً شکست خورد/ اکنون همه نگاه‌ها به حزب‌الله است
حزب‌الله: ۳ موضع نظامی دشمن صهیونیستی را در مزارع شبعا هدف قرار دادیم
وحشت رژیم صهیونیستی از ورود حزب‌الله به جنگ/ سردرگمی سرکردگان اسرائیل در پی عملیات مقاومت

روز شنبه وزارت امور خارجه و مهاجران در دولت موقت لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از عملیات فلسطینی‌ها، رژیم اشغالگر صهیونیستی را مسئول تشدید اوضاع در فلسطین اشغالی دانست.

در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است: ما با دقت تحولات میدانی در فلسطین را که نتیجه مستقیم تداوم اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی، تجاوز روزانه آن به مقدسات اسلامی و مسیحی، توسعه شهرک‌سازی‌ها و الحاق اراضی فلسطین و محروم کردن ملت این سرزمین از ابتدایی‌ترین حقوق خود است، دنبال می‌کنیم.

این وزارتخانه تأکید کرد: راه‌حل این است که جامعه بین‌المللی مسئولیت خود را به‌عهده بگیرد و اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا به گزینه‌های عربی به‌ویژه ابتکار «صلح عربی» که در سال ۲۰۰۲ در اجلاس سران در بیروت مطرح شد یعنی برپایی دولت مستقل فلسطینی به‌پایتختی قدس شریف و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان، عمل کند.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا