بین الملل

وزیر دفاع انگلیس: نمی‌توانیم در قبال حملات به دریای سرخ ساکت بمانیم

وزیر دفاع انگلیس: نمی‌توانیم در قبال حملات به دریای سرخ ساکت بمانیم

به گزارش برگزیده، گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه گفت: ما نمی‌توانیم در قبال حملات انجام گرفته در دریای سرخ که بر روی ‌ذخایر مواد غذایی تاثیر گذاشته است، ساکت بمانیم.

وی ادامه داد: تلاش حوثی‌ها در ایجاد اختلال در کشتی‌رانی در دریای سرخ کاهش نیافته است. ما در اتخاذ اقدامات تقابلی مجدد در قبال حوثی‌ها تعلل نمی‌کنیم.

ارتش یمن از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه، دست به حملاتی علیه کشتی‌های مرتبط با این رژیم که در دریای سرخ تردد دارند، زده تا حمایت خود را از عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی اعلام کند. به گفته یمن، حملاتش تا زمانی که حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و به‌ویژه نوار غزه متوقف نشود، ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، این امر باعث شد «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا ایجاد یک عملیات چند ملیتی به بهانه ایمن‌سازی کشتیرانی در دریای سرخ را اعلام کند. ایالات متحده و انگلیس بعدا حملات را علیه مواضع ارتش یمن انجام دادند تا توانایی این نیروها برای هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری را کاهش دهند. با این حال، حملات آمریکایی – انگلیسی تاثیری روی عملیات‌های ارتش یمن نداشته است.

شاپس در ادامه سخنان خود مدعی شد: ما باور داریم که هیچ تلفات غیرنظامی در نتیجه حملات آمریکا و انگلیس علیه حوثی‌ها رخ نداده است.

ارتش آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ، طی چند روز اخیر بارها مواضع جنبش انصارالله یمن را هدف قرار داده است.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا