Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
وزیر راه: طرح انتقال آب دریای خزر در دولت مطرح می‌شود - خبرگزاری برگزیده های ایران
سمنان

وزیر راه: طرح انتقال آب دریای خزر در دولت مطرح می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، رستم قاسمی امشب در جلسه شورای اداری سمنان، به طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اشاره و اضافه کرد: اجرای این طرح می‌تواند چالش کم‌آبی را در استان سمنان و حتی دیگر مناطق کویری کشور رفع کند.

قاسمی با بیان اینکه این امر در دولت مطرح و بحث خواهد شد، افزود: اکثر دشت‌های کشور با مسأله خطرناک فرونشست مواجه هستند و راهکاری که امروز به غیر از استفاده از سدها برای حل چالش کم‌آبی پیشرو قرار دارد، انتقال آب دریا است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش راه و نقاط حادثه‌خیز به سمنان اختصاص پیدا کرده است. این اعتبار برای مسیرهای سمنان- فیروزکوه، تقاطع غیرهم‌سطح آرادان، تکمیل محور بیارجمند- چاه‌جم و … اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به بازدید از پل شهرک صنعتی سمنان بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام این پروژه اختصاص یافته است و راه و شهرسازی استان سمنان موظف شد حداکثر تا پایان امسال و دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ این پروژه را به اتمام برساند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: روند پیشرفت پروژه آزادراه حرم تا حرم کند اعلام شده و مسائل مالی در این مسأله دخیل بوده است.

قاسمی تصریح کرد: پروژه‌های بزرگ باید با استفاده از منابع غیردولتی در کنار منابع دولتی اجرا شود؛ چراکه استفاده از منابع دولتی، زمان اجرای پروژه‌ها را طولانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون وزارت راه و شهرسازی دنبال تغییر در رویه استفاده از منابع دولتی در اجرای پروژه‌های عمرانی بوده و در پی اخذ مجوزها به‌منظور استفاده از منابع غیردولتی است.

او با اشاره به توزیع قیر گفت: سهم شهرداری‌های استان‌های کشور مشخص شده است و مسؤولان استانی باید مسأله را پیگیری کنند.

وی شرایط حوزه حمل‌ونقل هوایی و ریلی کشور را نامناسب دانست و افزود: بیش از ۱۴ هزار کیلومتر خطوط راه‌آهن وجود دارد و بیش از یک هزار دستگاه لوکوموتیو جدید به‌منظور ارائه خدمات مطلوب برای همین میزان خطوط ریلی نیاز است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه کامیون با عمر بالای ۲۴ سال در جاده‌های کشور تردد می‌کنند.

قاسمی یادآور شد: مسأله حمل‌ونقل زمینی و ریلی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با مساعدت و همکاری وزارت صمت، نوسازی در این حوزه آغاز شود.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا