Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
وزیر راه: فرصت برای ثبت نام جاماندگان مسکن ملی فراهم می‌شود/ لیست خانه‌های خالی در اختیار سازمان مالیاتی کشور - خبرگزاری برگزیده های ایران
تهران

وزیر راه: فرصت برای ثبت نام جاماندگان مسکن ملی فراهم می‌شود/ لیست خانه‌های خالی در اختیار سازمان مالیاتی کشور

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی امروز در بازدید از کمربندی پاکدشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه سال‌ها پیش شروع شده است که به دلیل وجود دوتا مشکل، یکی استملاک و دیگری اعتبار بالای مورد نیاز، تکمیل نشده است.

وی گفت: در این مسیر ۳۲ کیلومتری، زمین‌هایی وجود دارد که متعلق به مردم است و باید ماکلیت آن برطرف شود لذا استملاک یکی از مشکلاتی بوده که باعث عدم پیشرفت پروژه شده است.

قاسمی در خصوص راه‌های تسریع تکمیل این پروژه بیان کرد: بدنبال این هستیم تا با مجموعه پیمانکاری که مشغول کار است مشارکت کنیم و بخشی را پیمانکار و بخشی را وزارت راه و شهرسازی تامین کند تا روند سرعت کار تسریع پیدا کند.

وی با اشاره به استملاک اراضی این پروژه گفت: باید در این خصوص استانداری تهران، فرمانداری و مردم نیز همراهی کنند تا پروژه به سرانجام برسد، بدنبال این هستیم که منابع مالی این پروژه را برطرف کنیم چون به هر حال پروزه منابع مالی زیادی نیاز دارد.

 

وزیر راه افزود: اعتباری که در حال حاضر پیش بینی شده بسیار محدود است و باید تلاش کنیم در ردیف بودجه سال آینده یک اعتباری را برای این پروژه پیش بینی کنیم.

فرصت برای جاماندگان ثبت نام مسکن ملی فراهم می‌شود

قاسمی با اشاره به بحث مسکن ملی، گفت: خوشبختانه متقاضیان زیادی در سامانه ثمن‌ ثبت نام کردند و هنوز هم فرصت ثبت نام وجود دارد، برای شهرهایی که سامانه ثمن‌ باز نشده حتماً سامانه فعال خواهد شد.

وی افزود: در استان تهران خیلی جا برای توسعه وجود ندارد و بنا هم نیست در خود تهران توسعه جدی اتفاق بیافتد و بیشتر بر روی شهرک‌های اطراف و شهرهای جدید را برنامه‌ریزی کردیم که در پاکدشت هم هر قدر متقاضی داشته باشد منابع تسهیلاتی آن را پیش بینی کردیم و زمین آن را در اختیار مردم قرار خواهیم داد و تا کنون حدود یک میلیون و پانصد نفر در سامانه ثمن ثبت نام کردند.

تحویل خانه به مجردها به شرط تأهل

وزیر راه در ادامه درباره مسکن ملی برای مجردها بیان کرد: دو تا اتفاق در یکماه گذشته در مصوبات دولت و شورای عالی مسکن اتفاق افتاد یکی اینکه برای مجردها مصوب شد که مجرد می توانند در طرح مسکن ثبت نام کنند ولی در موقع تحویل باید متأهل باشند.

قاسمی افزود: دوم اینکه در فرم سابق یک زمان طولانی پیش بینی شده بود اما مصوبه جدید این موضوع را محدود تر شده است.

وی بیان کرد: قطعا اگر تعاونی هایی وجود داشته باشد یا اگر زمین نیمه کاره وجود داشته باشد حتما در طرح جهش تولید مسکن به آنها تسهیلات خواهیم داد و کمک می کنیم که در این طرح قرار بگیرند.

لیست خانه‌های خالی در اختیار سازمان مالیاتی کشور است

وزیر راه با اشاره بر مالیات بر خانه های خالی گفت: بحث خانه های خالی در واقع خود اظهاری است و ما آمار آن را که بر همین اساس است و در بخش های حقوقی بودند به سازمان مالیاتی کشور اعلام کردیم.

قاسمی در پایان در خصوص سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن به خبرنگار برگزیده های ایران، گفت: در این خصوص مفصل جلساتی را داشتیم و قرار شد که انشاالله بانک ها سخت گیری نکنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا