سمنان

وزیر میراث فرهنگی دستور تخریب دیوار مزاحم کاروانسرای سمنان را صادر کرد

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، سیدعزت‌الله ضرغامی ظهر امروز در جریان بازدید از کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان در مرکز این شهر که قرار است از مالکیت اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان به شهرداری سمنان برای تبدیل شدن به گذر فرهنگی تحویل شود، دستور تخریب دیوار مانع و مزاحم رؤیت کاروانسرای تاریخی این شهر را صادر کرد.

وی با بیان اینکه آزاد شدن بنای تاریخی از بند دیوارها نقش مهمی در جذب گردشگر و تقویت نشاط بین شهروندان دارد، ادامه داد: می‌توان در بخشی که مربوط به ساختمان اداره کل زندان‌ها است یک حصار دور ساختمان این اداره کل برای تأمین امنیت بنا ایجاد و کاروانسرا را آزاد کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: برای رفع این مشکل با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری و وزیران مرتبط رایزنی خواهد شد.

ضرغامی گفت: آزادسازی کاروانسرا در مرکز شهر سمنان خواسته مردمی و آزاد شدن آن از بند دیوارها برای شهروندان دلگرم‌کننده است.

به گزارش فارس؛ کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در میدان سعدی در مرکز شهر سمنان در گذشته یکی از املاک سازمان زندان‌های کشور بود و به عنوان زندان سمنان استفاده می‌شد.

از سال قبل زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شد و در دومین روز از بهمن ۹۹، آیت الله رئیسی، رئیس وقت قوه قضاییه در سفر به استان سمنان حکم آزادی این کاروانسرا و واگذاری آن به شهرداری سمنان را صادر کرد.

کاروانسرای تاریخی سمنان به عنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی در شهر سمنان قرار دارد و دارای ۴۰۰ سال قدمت است که در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسید.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا