اخبار روز

وزیر کشور: انتخاباتی با مشارکت حداکثری را خواهیم داشت/‌ تعامل با ترکمنستان را ‌گسترش می‌دهیم

وزیر کشور: انتخاباتی با مشارکت حداکثری را خواهیم داشت/‌ تعامل با ترکمنستان را ‌گسترش می‌دهیم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گرگان، احمد وحیدی شامگاه پنج‌شنبه در دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهارداشت: خوشبختانه ریل‌گذاری مناسبی در مسیر پیشرفت استان انجام شده و مشکلات گلستان یکی پس از دیگری در حال برطرف شدن است.

وی گفت: در حضور رئیس جمهور موضوع خلیج گرگان به عنوان یک مسئله نگران‌کننده و تاسف‌آور مطرح شد و خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته امروز شرایط بسیار خوب در این پروژه اتفاق افتاده و نگرانی کوتاه مدت برطرف شده و برنامه‌ریزی برای اقدامات بلند مدت در جریان است.

وزیر کشور اظهار کرد: پتروشیمی گلستان و گرفتاری‌های وسیع مردم در این خصوص با ورود دستگاه اجرایی و دستگاه قضا امروز برطرف شده و همچنین خوشبختانه اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه توسعه راه‌ها و توسعه شیلات صورت گرفته و فضا برای خدمت فراهم شده است.

وحیدی تصریح کرد: خوشحالیم که در سالروز ورود تاریخی امام حسن عسگری به گرگان، توفیق حضور در این شهر را داشته‌ایم و خوشبختانه استان به لحاظ امنیتی در شرایط بسیار خوبی است و از وحدت و یکپارچگی برخوردار است.

وی افزود: فرصت مرز فرصت ارزشمندی است و در حال بازگشت به شرایط مطلوب هستیم و همچنین تلاش می‌کنیم تعامل با کشور همسایه را براساس پیوندهای فرهنگی گسترش دهیم.

وزیر کشور اظهار کرد: انتخابات یکی از موضوعات ارزشمند در سال جاری است و همگان باید در مسیر افزایش مشارکت همکاری لازم را داشته باشند و خوشبختانه با توجه به اینکه امروز روز نخست ثبت‌نام نهایی است، شاهد بودیم که در مرحله پیش ثبت نام بیش از ۴۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند و این نوید انتخاباتی با مشارکت حداکثری را می‌دهد.

مسئولیت وزارت کشور از دیگر وزارت خانه‌ها سنگین‌تر است

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان هم در این جلسه گفت: وزارتخانه‌ها هر کدام اقدامات مختص به خود، تخصصی و بخشی را دارند اما مسئولیت وزارت کشور اقدامات کلی و رصد استان‌ها می‌باشد، که مسئولیتی سنگین است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: پتروشیمی گلستان پروژه‌ای بود که سال‌ها با ۹۰ هزار سهامدار بر زمین مانده بود و خوشبختانه با سفر رئیس قوه قضاییه و رئیس قوه مجریه مشکلات آن حل شد.

وی تصریح کرد: جزیره آشوراده می‌تواند محور توسعه استان باشد که طی ۲۰ سال گذشته در دولت‌های مختلف بنده آن را پیگیری کردم و خوشبختانه آیت الله رئیسی با حضور در این جزیره دستور قاطعی برای رفع مشکلات آن صادر کردند و اقدامات خوبی در حال انجام است.

امام جمعه گرگان اظهارداشت: اگرچه مشکلات زیاد است اما به تعبیر مقام معظم رهبری با کار جهادی می‌توان مشکلات را مرتفع کرد و در آینده نزدیک شاهد جایگاه ممتاز کشور در سطح منطقه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: جنایت رژیم غاصب صهیونیستی جنایتی بزرگ است و فراتر از آن جنایت روایت‌هاست که تلاش دارند ظالم را مظلوم جلوه دهند و برخی نیز تحت تاثیر این روایت‌های دروغین و ظالمانه قرار می‌گیرند.

آیت الله نورمفیدی گفت: خوشبختانه جبهه مقاومت در کل منطقه شکل گرفته است و هیمنه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی شکسته شده و به فرمایش مقام معظم رهبری این رژیم غاصب ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم گفت: استان گلستان جزو ۳ استانی است که در همه زمینه ها رشد داشته و به واقع ۵۰ درصد موفقیت های استان مرهون همراهی و حمایت وزیر کشور است.

وی اظهار کرد: حوزه وزارت کشور، حوزه‌ای بسیار متنوع است و همه حمایت‌ها منجر به حرکت استان در مسیر توسعه و پیشرفت شده است.

استاندار گلستان اظهارداشت: رشد استان از منفی ۵.۸ درصد در انتهای دولت گذشته امروز به بالای ۳ درصد رسیده و گلستان امروز رشد مثبت ۷.۹ درصدی را با همت همه دلسوزان استان تجربه می‌کند. رشد اعتبارات تملک دارایی استان از ۴ همت در انتهای دولت قبل، در دولت انقلابی و جهادی سیزدهم به بیش از ۱۶.۳ همت ارتقاء یافته است.

زنگانه با تاکید بر حمایت‌های وزیر کشور، خاطر نشان کرد: پروژه های نیمه تمام استان از ۱۲۰۰ پروژه در انتهای دولت قبل با حمایت‌های انجام شده امروز به حدود ۸۰۰ پروژه رسیده است.

/۵۸۱/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا