آذربایجان شرقی

وزیر کشور تاکید کرد/ توسعه دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همجوار/ تبریز نقطه ثقل فرهنگی کشورهای منطقه

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، احمد وحیدی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی در تالار مصلای امام خمینی (ره) این شهر، اظهار کرد: برای تشکر از یک سرباز که به مردم خدمت کرد، غم مردم را خورد و تمام تلاش خود را برای توسعه استان به‌کار گرفت و تحویل مسوولیت به سرباز دیگری که پرچم او را به دست گرفت تا راه او را به جلو برد و به مقصد برساند، خدمت رسیده‌ایم.

وی افزود: مسوولان باید به‌گونه‌ای باشند که مردم آنها را از خود بدانند و هیچ فاصله‌ای بین مردم و مسوولان نباشد؛ اگر چنین باشد مردم‌سالاری دینی اتفاق می‌افتد.

وحیدی با تاکید بر اینکه مردم‌سالاری دینی ما دموکراسی غربی نیست، افزود: در مردم‌سالاری دینی مردم و مسوولان از هم قابل تمیز نیستند و مسوولان آنقدر در بین مردم حضور دارند که مردم او را از خود می‌دانند؛ وظیفه این مسوول این است که هر چه برای مردم دشواری ایجاد کند برای او بسیار سخت باشد.

وزیر کشور توضیح داد: هر تمدنی که بر مبنای ایمان، توحید و محبت بر مردم نباشد باطل است؛ هرچند دارای بهترین فناوری ها و سیستم‌های هوایی، زمینی و دریایی باشد؛ در تمدن اسلامی ایمان، عشق، عدالت، مردم‌خواهی و خداپرستی موج می‌زند.

وحیدی ادامه داد: مسوولیت‌ها منت بزرگی است بر گردن ما که باید قدردان آن باشیم و از فرصت مسوولیت به بهترین نحو استفاده کرده از پس این امتحان الهی که به عهده ما نهاده‌اند به خوبی برآییم.

وزیر کشور اذعان داشت: اگر می.خواهیم بهشت خدا را بخریم  باید به وظایف و مسوولیت‌های خود عمل کنیم که اگر عمل نکنیم، جهنم خدا نصیبمان خواهد شد.

وی ادامه داد: دکتر پورمحمدی هرچه در بضاعت داشت در طبق اخلاص گذاشته و به میدان آوردند؛ امروز هم نوبت خدمت برادر رزمنده و مبارز ماست که در دوران سخت دفاع مقدس حضور دشته و امیدواریم در دوران ایشان هم شاهد جهشی جدید در استان آذربایجان‌شرقی باشیم.

وحیدی با اشاره به عالمان، دانشمندان و فیلسوفان تاریخ آذربایجان مثل علامه طباطبائی، علامه جعفری و شهید مدنی تاکید کرد: تبریز و آذربایجان‌شرقی خیلی مهم هستند و دروازه و دریچه نورافکنی تمدن اسلامی به بخش وسیع دنیای اسلام می‌تواند باشند.

وزیر کشور، توانمندی‌های علمی؛ عرفانی و فرهنگی را بزرگترین ظرفیت استان دانست و گفت: کل کشور باید از این ظرفیت‌ها سیراب و همایش‌ها و کنفرانس‌های متعددی حول اندیشه‌های علامه جعفری؛ طباطبایی، علامه امینی و همه علما و شهدای اسلام در تبریز برگزار شود.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد: این استان باید محور توسعه صنعتی کشور باشد و با توجه به وجود صنعتگران ماهر، توانمند و نخبه توسعه صنعتی این استان هر چه بیشتر اتفاق افتد؛ بسیاری از محصولات صنعتی با تکنولوژی برتر باید در این استان تولید شود.

وی یادآور شد: آذربایجان‌شرقی بیش از آنچه هست استحقاق توسعه دارد، باید نخبگان استان حفظ شوند و از ذخایر عظیم سرمایه انسانی و نخبگان این استان همه کشور باید بهره‌مند شوند.

وزیر کشور آذربایجان‌شرقی را منطقه ترانزیتی مهم و نقطه وصل ایران با کشورهای شمالی خواند و افزود: توسعه دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همجوار باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وحیدی ادامه داد: تبریز نقطه ثقل و اتکاء فرهنگی برای همه کشورهای منطقه محسوب می‌شود و باید همه این کشورها را تغذیه کند.

وی ادامه داد: کار در این استان زیاد است و سردار خرم تازه نفس بوده و با ارشادات نماینده ولی فقیه و با همکاری و هماهنگی همه مدیران اهداف استان را پیش برند تا استان به جایگاه حقیقی خود که استحقاق آن را دارد برسد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا