چهارمحال و بختیاری

وضعیت مرغ تحت کنترل و قیمت‌ کمتر از نرخ مصوب است/ پیش‌بینی ۱۰۰۰ تن میوه شب عید در چهارمحال و بختیاری

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، عطاء‌الله ابراهیمی صبح امروز در هفدهمین جلسه تنظیم بازار گفت: یک هزار و ۶۱۳ هزار تن میزان کل محصولات تولیدی استان است که بر حسب وزن ۹۸۸ تن محصولات زراعی، ۲۳۲ تن محصولات باغی، ۳۵۸ تن محصولات دامی و ۲۳ هزار تن نیز محصولات شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود که ارزش ریالی این محصولات حدود ۱۴ میلیارد ریال است که توسط ۷۵ هزار بهره‌بردار ایجاد می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به تشکیل قرارگاه امنیت غذایی اشاره کرد و افزود: تا کنون اقداماتی از قبیل صدور احکام اعضای قرارگاه، تشکیل ۸ جلسه و تصویب بالغ بر ۵۰ مصوبه، تشریح اهداف و هماهنگی بین اعضا، حمل و نقل نهاده‌ها و کالاها، تأمین بذرها با تولید پنج هزار تن بذر زراعی در استان، تقویت کشت گیاهان دارویی با صدور ۲۰۰ هکتار پروانه تأسیس در تولیدات گلخانه‌ای استان و… انجام شده است.

تولید مرغ مازاد نیاز با قیمت کمتر از نرخ مصوب

وی با بیان اینکه مرغ مورد نیاز استان تأمین شده است، ادامه داد: در تلاش هستیم تا مقداری نیز مرغ مازاد از شرکت حمایت دام خریداری شود که تا کنون بالغ بر ۵۰ تن خریداری شده است.

ابراهیمی اظهار داشت: نظارت‌های لازم در توزیع مرغ در حال انجام است در حال حاضر تولیدات بالاست و قیمت‌ها کمتر از قیمت مصوب است که امیدواریم این فروش ویژه و افزایش تولید مازاد ادامه داشته باشد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان افزود: کشتارگاه‌های استان مورد نظارت قرار گرفته است کشتارگاهی که سالن انجماد نداشت و کشتارگاهی که سورتینگ نداشت تذکر گرفتند و در صدد رفع نواقص هستند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳۳۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی اتفاق افتاده است، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۶۸۰ تن جو یارانه‌ای، ۳هزار و ۵۰۰ تن خوراک دام، یک هزار و ۳۰۰ تن آرد یارانه‌ای به صورت ماهانه توزیع شده است همچنین ۳هزار و ۲۱۸ رأس دام یا مقدار ۱۴ هزار و ۹۷۹ کیلوگرم نیز دام تضمینی خریداری شده است.

۲ هزار هکتار در کشت قراردادی در دستور کار قرار می‌گیرد

وی بیان کرد: این استان هنوز به عنوان استان پایلوت برای کشت قراردادی انتخاب نشده است که اگر این اتفاق بیفتد بازار مصرف محصولات تضمینی خواهد شد اما با این وجود هماهنگی کشت قراردادی در ۲ هزار هکتار در سال جاری و ۱۲۰ هکتار در سال آینده انجام شده و کشت چغندرقند نیز در دستور کار قرار گرفته است.

میوه شب عید در حال تأمین است

مدیرکل جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه هماهنگی لازم برای میوه شب عید انجام شده است، گفت: حدود یک هزار تن میوه ویژه شب عید امسال در حال تأمین است که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: عمده میوه شب عید پرتقال از ارقام والنسیا، کوهستان و تامسون است که مراحل تنظیم قرارداد خرید در حال انجام است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا