قم

وضعیت ناوگان تاکسیرانی قم فاجعه است

به گزارش برگزیده های ایران از قم، مسعود طبیبی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: ورود به عرصه‌های نوین خدمات‌رسانی مانند تاکسی تجاری، تاکسی زائر و تاکسی حمل بیماران غیراورژانسی نیاز مهم سازمان تاکسیرانی برای تامین درآمدهای مورد انتظار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تاکید کرد: با مشکلات و مضیقه‌های مالی ایجاد شده طی سال‌های اخیر برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی قم هم اکنون ۳ هزار تاکسی دچار فرسودگی شده است و وضعیت فاجعه‌باری بر این ناوگان حاکم است.

طبیبی با بیان اینکه تاکسیرانی قم از فرسوده‌ترین ناوگان‌های کشور است، ادامه داد: فرسودگی ناوگان تاکسیرانی قم در افزایش روزهای آلاینده در سال دخیل است و حجم خدمات‌رسانی را نیز کاهش داده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم کاهش درآمد رانندگان تاکسی با ورود شرکت‌های آنلاین حمل مسافر را مورد توجه قرار داد و گفت: طی رایزنی‌هایی که با این شرکت‌ها در حال انجام است تلاش می‌شود که تاکسی‌های قم در اولویت درخواست سفر در بین شرکت‌های اینترنتی حمل مسافر قرار بگیرند.

وی عنوان کرد: با وجود الزام قانونی ولی تاکسی‌های قم هنوز جایگاه خاصی در بین سرویس مدارس ندارند و آیین نامه‌های مربوط به سرویس مدارس در شهر قم اجرایی نمی‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای بهبود و ارتقای خدمات‌رسانی در ناوگان اتوبوسرانی، گفت: در قراردادهای جدید با شرکت‌های خصوصی ضمن پایبندی به اصل رقابت در ارتقای خدمات، نظر و رای شهروندان از میزان و رضایتمندی از خدمات در میزان پرداختی شهرداری به شرکت‌های خصوصی مدنظر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در قالب سامانه‌ها و طرح‌های نوین شهرداری قم، اضافه‌کاری رانندگان اتوبوس درون شهری نیز بر مبنای حجم رضایتمندی شهروندان از عملکرد این افراد از نظر اخلاق، نظافت و تعهد کاری تعلق خواهد گرفت.

طبیبی در پایان ابراز داشت: عدم رعایت فاصله طولی یکی از مهمترین عوامل در بروز تصادفات شهری است و به همین منظور خط کشی‌هایی جهت حفظ فاصله طولی در معابر شهری به زودی در خیابان‌های شهر ترسیم خواهد شد.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا