گیلان

وضعیت نسبتاً آرام گیلان پس از بارش‌های سیلابی/ بارش در رودسر از ۲۳۰ میلی‌متر تجاوز کرد

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، بارندگی‌ها در گیلان طی سه روز اخیر آغازشده و هم‌اکنون نیز طبق آخرین تصویر رادار هواشناسی شدت بارش در شهرستان‌های شرقی، مرکزی و برخی نوار ساحلی با شدت و ضعف تداوم دارد.

 

شدت بارش‌ها در گیلان در برخی از نقاط موجب افزایش حجم آب رودخانه‌ها و سیلابی شد در نقاطی از آن‌ها شد.

صدور اطلاعیه‌های هشداری، هماهنگی و پاسخ به هنگام ستاد مدیریت بحران استان موجب شده تا خسارت‌ها در جریان سیل اخیر به حداقل برسد.

 

 تخریب کف بند پایاب سد انحرافی شهرستان املش ازجمله خسارت سیل در شرق گیلان بوده که تاکنون امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از آن خبر داده است.

 

رودخانه گشت رودخان شهرستان فومن نیز در پی بالا آمدن آب رودخانه موجب آب‌گرفتگی و موجب شد تا دستگاه‌های امدادی و راهداری جهت بازگشایی وارد میدان شوند.

نمونه‌ای از اقدامات به هنگام و پیشگیرانه ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان در جریان بارندگی‌های اخیر، دپو سنگ پای سد بتنی پلنگ پاره در رودخانه شفارود بود.

 

به گفته امیر مرادی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان، ریختن سنگ در پای سد در پیشگیری از خسارت سیل به ابنیه راه و اراضی بسیار مؤثر بوده و اگر سمت در برداشت محور برداشت همکاری بیشتری کند، ضمن تقویت کامل بستر و سد بتنی از تبعات ثانویه ناشی از سیل پیشگیری می‌شود.

 

به گفته محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی استان گیلان، شهرستان رودسر بارش بیش از ۲۳۰ میلی‌متری را طی ۳۶ ساعت اخیر تجربه کرده است.

مطابق گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان گیلان، شهرستان رضوانشهر پس از رودسر بارش باران ۲۱۵ میلی‌متری را به خود اختصاص داد و در ردیف دوم بیشترین میزان بارندگی طی پنج روز اخیر قرار گرفت.

املش، گیسوم تالش و بندرانزلی نیز طی روزهای اخیر در پی بارندگی‌ها جز شهرستان‌های پر بارش گیلان به ترتیب با ۱۵۸، ۱۵۳ و ۱۴۴ میلی‌متری بودند.

آن‌طور که مدیرکل هواشناسی گیلان گفته، ابری و مه‌آلود بودن هوا، بارندگی و وزش باد غالباً شدید و کاهش محسوس دما ازجمله شاخصه‌های وضعیت جوی گیلان طی امروز است و به‌تدریج طی عصر و شب از وضعیت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود.

دادرس وضعیت جوی هوا در گیلان را برای فردا صاف تا نیمه‌ابری اعلام کرده و گفته که طی روز افزایش دما و البته در طول شب با باد گاهی شدید روبرو خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا