سلامت

وضعیت کرونایی ۶ شهرستان استان بوشهر آبی شد

دکتر سعید کشمیری روز شنبه در گفت وگو با برگزیده های ایران افزود: بر این اساس با تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌های عسلویه و دشتی از زرد (خطر متوسط) به آبی در زمان حاضر  شهرستان‌های دشتستان، دشتی، جم، دیر، عسلویه و کنگان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: همچنین با تغییر رنگ شهرستان گناوه از آبی به زرد شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دیلم و گناوه در وضعیت زرد کرونایی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس این رنگ بندی استان بوشهر در زمان حاضر در وضعیت کم خطر کرونایی قرار دارد.

وی بیان کرد: تا زمانی که ایمنی کامل در کشور و دنیا ایجاد نشده رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برای پیش‌گیری و قطع زنجیره شیوع کرونا همچنان الزامی است.

کشمیری تاکید کرد: ویروس کرونا از بین نرفته و هنوز وجود دارد و هرگونه عادی انگاری امکان شعله ور شدن دوباره این ویروس خطرناک را به دنبال خواهد داشت.

کشمیری در باره روند واکسیناسیون در استان بوشهر بیان  کرد: در زمان حاضر  به یک میلیون و ۱۸۷هزار و ۲۹ نفر واکسن در این استان تزریق شده که ۷۰۵ هزار و ۷۶۲ نفر یک نوبت و ۴۷۹ هزار و ۳۹۱ نفر نیز هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: افزون براین استان بوشهر به واسطه وجود صنایع نفت، گاز و پتروشیمی میزبان ۵۰ هزار نفر مهمان است که با همکاری وزارت نفت این افراد نیز زیرپوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.

کشمیری، در باره  واکسیناسیون دانش آموزان گفت: در زمان حاضر ۸۰ درصد دانش آموزان استان بوشهر نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به تغییر فصل و احتمال شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا از مردم خواست در شرایط اپیدمی افراد باید هر علامت بیماری از جمله سرفه، گلودرد، تب، بی اشتهایی را جدی بگیرند و خیلی سریع نسبت به درمان اقدام کنند.

کشمیری درباره  تزریق دُز سوم واکسن به کادر درمان افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده دُز یادآوری به تمام پرستاران، پزشکان و کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه، سالمندان و بیماران خاص که ۶ ماه از تزریق دُز دوم آنها گذشته باشد تزریق می‌شود.

 کشمیری از مردم خواست مراسم‌ عروسی و شادی  خود را در محیط باز و با رعایت فاصله اجتماعی و جمعیت محدود برگزار کنند و تا حد امکان از سفر بویژه به استان‌های قرمز خودداری کنند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۷هزار و ۸۴۸ نفر در این استان به این ویروس مبتلا و یکهزار و ۹۹۸ نفر نیز براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا