سلامت

وضعیت کرونایی ۹ شهرستان‌ استان بوشهر آبی شد

دکتر سعید کشمیری روز شنبه در گفت و گو با برگزیده های ایران افزود: طبق گزارش سامانه ماسک شهرستان‌های تنگستان، دیلم، گناوه، دشتستان، دشتی، جم، دیر، عسلویه و کنگان در وضعیت آبی کم خطر و تنها شهرستان بوشهر است که در نقشه کرونایی این استان در وضعیت زرد قرار دارد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر شمار ورودی روزانه بیماران کرونایی به بیمارستان‌های استان بوشهر به ۳۵ نفر و تعداد کل بستری‌های بیمارستانی ناشی از کرونا نیز به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: همچنین شمار مبتلایان روزانه به کرونا در این استان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد آلودگی و گردش ویروس در این استان پایین است.

وی یادآور شد: براساس آخرین آمارها ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این استان یک نوبت و ۵۵ درصد نیز هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده اند.

کشمیری تاکید کرد: با توجه به تزریق روزانه ۱۲ تا ۱۵ هزار دز واکسن در استان بوشهر انتظار می‌رود تا پایان آبان ماه ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این استان هر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کنند.

کشمیری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۸هزار و ۱۶۰ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲هزار و چهار نفر نیز براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا