اصفهان

وظایف سایر سازمان‌های مسؤول در تصادفات کمتر از پلیس نیست/ شهرداری تردد ایمن را فراهم کند

محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان با تأکید بر اینکه در تصادفات و معضلات ترافیکی نقش و وظایف سایر سازمان‌های مسؤول کمتر از پلیس نیست، اظهار داشت: مهم‌ترین وظایف پلیس رسیدگی به تصادفات، برخورد با تخلفات و انتظام بخشی به ترافیک با استفاده از امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های موجود که تأمین آن‌ها به موجب قانون در شهرها به عهده شهرداری‌ها است.

وی بیان کرد: تحقق تمامی اولویت‌ها و برنامه‌ها منوط و نیازمند فراهم کردن تجهیزات، امکانات، زیرساخت‌ها و سایر بسترها توسط دولت، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مسؤول است.

محمدی با بیان اینکه به روز و استاندارد نبودن تجهیزات، امکانات و نقص در زیرساخت‌ها که باید برابر با قانون در شهرها توسط شهرداری‌ها تأمین و ایجاد شود، به طور قطع منتج به ایجاد معضلات ترافیکی و نابسامانی در وضعیت ترافیک شهرها و افزایش تصادفات و سبب تضییع حقوق شهروندان خواهد شد.

شهرداری کاشان در تصادفات بلوار فرش مسؤول است

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه احداث و بازگشایی راه‌ها بدون علائم و تجهیزات ترافیکی می‌تواند تبدیل به قتلگاه شود، گفت: بلوار فرش کاشان بدون داشتن شاخص‌های یک معبر استاندارد و ایمن، بدون هماهنگی با پلیس به صورت غیرمجاز شبانه به بهره‌برداری رسیده است.

وی با انتقاد از اینکه مگر می‌شود معبری یا خیابانی بدون تجهیزات، ایمن‌سازی و هماهنگی با پلیس شبانه بازگشایی شود، افزود: نباید بدون نصب و تکمیل تجهیزات و هماهنگی با پلیس بلوار فرش کاشان بهره‌برداری می‌شد.

محمدی با بیان اینکه شهرداری کاشان باید پاسخگو باشد و در تصادفات بلوار فرش مسؤول است، ادامه داد: برابر مقررات و قوانین جاری کشور هر گونه عملیات که سبب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه شود، ممنوع است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های پلیس و مصوبه شورای ترافیک شهرستان و هماهنگی با مرجع قضایی در راستای حفظ سلامت شهروندان در برابر حوادث و خطرات ترافیکی، بلوار مذکور تا زمان اصلاح کامل هندسی، تجهیز و ایمن‌سازی مسدود و غیر قابل بهره‌برداری است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا