خراسان رضوی

وقایع بنزینی امروز در مشهد؛ از توقف سوخت‌رسانی در ۷۰ جایگاه سوخت مشهد تا احتمال رفع کامل مشکل تا ظهر فردا

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد، از حدود ساعت ۱۱ ظهر بود که ۷۰ جایگاه‌ سوخت مشهد سوخت‌رسانی را متوقف کردند و کمی بعد اعلام شد به علت مشکل فنی در سامانه کارت سوخت، شهروندان نمی‌توانند از بنزین یارانه‌ای استفاده کنند.

همچنین اعلام شد برخی پمپ‌بنزین‌ها با از مدار خارج شدن شبکه هوشمند، خودشان اقدام به توقف عرضه بنزین کرده‌اند که این جایگاه‌ها تا دقایقی دیگر برای عرضه بنزین آزاد در مدار قرار می‌گیرند.

خیلی زود مشخص شد نه تنها در خراسان رضوی که دیگر استان‌ها هم با همین مشکل مواجه هستند و مدیر سامانه هوشمند سوخت اعلام کرد: تا رفع کامل مشکل هم‌وطنان می‌توانند در ۳۰ تا ۵۰ درصد جایگاه‌های سراسر کشور با نرخ آزاد سوخت‌گیری کنند اما اینکه تا چه زمانی این مشکل حل می‌شود اطلاع دقیقی نداریم.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی نیز در این خصوص اعلام کرد: در صورت رفع نشدن این نقص، یک سوم از جایگاه‌ها به صورت آفلاین راه‌اندازی می‌شود.

روزی‌طلب بیان کرد: مجوز راه‌اندازی جایگاه‌ها به صورت آفلاین را دریافت و در مشهد این اقدام را از مرکز شهر شروع کردیم.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی هم تاکید کرد: در تلاش هستیم هر چه سریع‌تر جایگاه‌ها را به صورت آفلاین راه‌اندازی کنیم، اما در مورد اینکه تا چه زمانی این مشکل حل می‌شود اطلاع دقیقی نداریم، گفته می‌شود احتمالا حمله سایبری در کار باشد.

همچنین رئیس جایگاه‌داران سوخت در خراسان رضوی در گفت‌وگو با فارس این اتفاق را کشوری دانست و اظهار کرد: این مشکل تنها مختص این استان نیست.

قاسم کامران‌فر ادامه داد: علت این مشکل به درستی اعلام نشده، برخی انجام بروزرسانی در سیستم و برخی حمله سایبری و برخی دیگر ایجاد نقص در سامانه کارت هوشمند سوخت را علت این اتفاق می‌دانند؛ اما امیدواریم به‌زودی رفع نقص شود.

وی تصریح کرد: البته شهروندان می‌توانند به‌صورت آزاد سوختگیری کنند و مشکلی در بحث سوختگیری آزاد وجود ندارد.

«حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت» یکی از گزینه‌هایی است که از ساعاتی قبل رسانه‌ای شده بود که اعلام شد جزئیات این حمله سایبری و منشأ آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی منتشر می‌شود.

جایگاه‌داران هم به رسانه‌ها گفتند: سامانه‌های سوختی برای کارت‌های هوشمند سوخت قطع شده و زمانی که از پمپ می‌خواهید استفاده کنید شماره‌ای روی دستگاه نشان داده نمی‌شود.

جایگاه‌داران بیان کردند: مسئولان در توضیح این اتفاق گفته‌اند سامانه‌ها از تهران قطع شده و باید این مشکل در تهران رفع شود.

گفته می‌شود از ساعت ۱۸ امشب، حدود ۳۷ درصد جایگاه‌های سوخت در خراسان رضوی فعال شده‌اند.

طبق این اطلاعیه تا ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه جایگاه ١٠٢ پزشکی چهارراه ابوطالب، جایگاه علی‌نژاد در مشهد، جایگاه لالوی نیشابور، جایگاه نو خندان فعال، جایگاه عدالتیان اول جاده کلات، جایگاه ١٧ شهریور، جایگاه ١٣۶ امام علی(ع)، جایگاه فخرایی جاده کلات، جایگاه ١۶۵ خیابان عبدالمطلب، جایگاه ١۵۵ پنجتن، جایگاه ١۵٧ پیروزی ۵٩، جایگاه ١۶٩ مالدار ورودی مشهد، جایگاه ١١٣ کامران فر، جایگاه ١٣۴ صبا سیدی، جایگاه ١٧۵ بهفر مقدم، جایگاه ١۵٣ مولانا در دلاوران، جایگاه خطیب ١١٠، جایگاه صادقی و جایگاه عابدی نیشابور، جایگاه صحرانورد نیشابور، جایگاه امین نیشابور، جایگاه ١۴۵ مشهد سرباز، جایگاه ١۶٨ زاوین، جایگاه طرقبه، جایگاه ١٢۴ جاده قدیم قوچان، جایگاه ۴٠۶ قوچان و جایگاه کریمدادی تایباد فعال شده است.

همچنین دقایقی قبل اعلام شد که نیمی از جایگاه‌های سوخت مشهد فعال شده‌اند.

ظهر فردا مشکل سوخت‌رسانی حل می‌شود

مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این رابطه اطلاع داد: بعد از اتفاقی که در سیستم سوخت‌رسانی افتاد، بلافاصله مدیریت بحران در مجموع پالایشگاه‌ها شکل گرفت و بعد از بررسی روش‌های مختلف، مقرر شد مجرای عرضه به‌صورت دستی انجام شود.

وی همچنین گفت: در برخی از جایگاه‌ها امکان عرضه سوخت با کارت فراهم شده است و پیش‌بینی می‌شود تا ظهر فردا مشکل سوخت‌رسانی حل شود.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی هم ساعت ۲۱ امشب اعلام کرد: در حال حاضر ۸۵ جایگاه سوخت از ۱۳۵ جایگاه منطقه خراسان رضوی فعال شده و اختلال به‌وجود آمده در سامانه‌های پمپ بنزین، سراسری است، همچنین بنزین در جایگاه‌های فعال شده با نرخ آزاد لیتری سه هزار تومانی عرضه می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا