کهگیلویه و بویراحمد

وقتی بانوی بسیجی یاسوجی با دست خالی طلای سرخ درو می‌کند/معجزه اشتغال‌زایی با وام ۱۰ میلیونی!+فیلم

به گزارش برگزیده های ایران از سی‌سخت، بانوی کارآفرین یاسوجی با کاشت زعفران در زمین خود نشان داد که کسب درآمد و شغل فقط کارمند بودن و پشت میز نشستن نیست.

لیلا مهرابی متولد سال ۱۳۶۱ داری مدرک تحصیلی ارشد فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه آزاد یاسوج و عضو بسیج خواهران ناحیه یاسوج، پس  از پایان دوره تحصیلاتش نتوانست در خانه بیکار بنشیند و علی‌رغم مدرک تحصیلی که داشت جویای کار شد تا اینکه در  سال ۹۸ دوره پرورش زعفران و قارچ را با موفقیت گذراند و به سراغ  کشت زعفران رفت.

خانم مهرابی در گفت‌وگو با فارس  گفت: پس از پایان تحصیلاتم و اخذ مدرک از دانشگاه آزاد یاسوج مصمم شدم تا کسب و کاری راه بیندازم چرا که شغل و نان در آوردن فقط به کارمند بودن و پشت میز نشستن نیست پس بنابراین  به دلیل اینکه هم زمین برای پرورش زعفران و هم ساختمان بزرگ برای پرورش قارچ از خودم داشتم  تصمیم گرفتم که یکی از این دو کار را شروع کنم و این شد که سراغ بسیج سازندگی رفتم و درخواست وام دادم وقتی دیدند که در تصمیم خود جدی هستم و دنبال کار؛ در همان بهمن ماه سال ۱۳۹۸ مبلغ ۱۰ میلیون تومان  تسهیلات دادند.

پس از دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی زمین را در روستای برد پهن گنجگون شهرستان بویراحمد از توابع بخش تنگ سرخ که به متراژ ۶۰۰ متر مربع بود آماده کردم و در شهریور سال  ۱۳۹۹ پیازهای زعفران را کاشت کردم و بعد از دو نوبت  آبیاری در مهرماه سبز شد و گل داد.

این کارآفرین می‌گوید: پیشنهادم برای جوانان این است که به علایق و توانایی های خودشان  توجه کنند منتظر کار اداری و پشت میز نشستن نباشند با اعتماد به نفس پیگیر کارهای اشتغال زایی باشند که هم آینده اقتصادی خودشان تامین می‌شود و هم در چرخه تولید اشتغال جامعه سهیم خواهید شد. 

 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا