فرهنگ و هنر

«ویترین»و «توزیع» از جمله مشکلات ناشران/ همه امیدوار به تزریق کاغذ هستند

مهدی نصیر‌زاده مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کتاب و ادبیات برگزیده های ایران اظهار داشت: به دلیل تزریق نشدن کاغذ به بازار و بدقولی واردکنندگان، اغلب ناشران با مشکل مواجه هستند و کارهای جزیی را می‌پذیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه قرار شده ناشران دوباره به سامانه توزیع کاغذ مراجعه و ثبت نام کنند تا از کاغذهایی که به تازگی کشف و باز پس گرفته شده دریافت کنند، عنوان کرد: ناشران شهرستانی بیشتر مشکلاتی از قبیل توزیع، ویترین و فروش دارند؛ در حالی مشکل توزیع در کلانشهرها همانند تهران کمتر است، برای یک کتاب دانشگاهی ممکن است مشکلی نباشد، اما برای کتاب‌های عمومی مشکل شدید در توزیع و ویترین داریم و سنتی عمل می‌کنیم.

نصیرزاده همچنین به فعالیت خوب شهرک چاپ و نشر مشهد اشاره کرد و گفت: با تامین برق شهرک حدود ۷۰ درصد ساخت و سازها انجام و شهرک تقریبا فعالیت را آغاز کرده و افراد مدتی است مستقر شده‌اند. در واقع مراحل ساخت و ساز نهایی در حال انجام است و مشکلی برای فعالیت واحدهای آماده وجود ندارد.

 وی در پایان اصلی ترین مشکل نشر را عدم توزیع کاغذ دانست و عنوان کرد: امیدواریم این مشکل بازار کتاب به زودی با تزریق خوب کاغذ حل شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا