سیاسی

ویژه برنامه‌ «استکبارستیزی»/ تاکید بر ناکامی دشمن در جنگ تحریم‌ها

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی برگزیده های ایران، به همت بسیج دانشجویی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ویژه برنامه‌ « روز استکبارستیزی»  با حضور سردار نوعی‌اقدم و یاصر جبرائیلی و جمعی از خانواده‌های معزّز شهدای دفاع مقدس و دانشجویان دبیری این دانشگاه برگزار شد.

* دشمنی ما با آمریکا مربوط به امروز و دیروز نیست

حجت‌الاسلام فضلعلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت دبیر رجایی ضمن تشکر از بسیج دانشجویی بابت برگزاری این جلسه گفت: با توجه به آیه کریمه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» باید با دشمنان الهی دشمن بود. داستان ما با آمریکا داستان پدرکشتگی است و این دشمنی مربوط به امروز و دیروز نیست. از شهادت دانش‌آموزان و دانشجویان گرفته تا کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، جنگ تحمیلی و ماجرای نفتکش و … همه نشان از دشمنی دیرینه این کشور با میهن ما ایران است.

وی افزود: آمریکا تلفیقی از نفاق و کفر است. یعنی جنایت می‌کند ولی در رسانه‌ها مظلوم نمایی خود را بازتاب می‌دهد. واقعا از کسانی که هنوز می پرسند چرا شعار مرگ بر آمریکا می‌دهیم، تعجب می‌کنم.

* سرنوشت جنگ را اراده ها رقم می زنند

سردار رحیم نوعی اقدم فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در این مراسم با اشاره به دو قطبی بودن جهان قبل از سال ۵۷، گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و حضرت امام (ره) شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» را مطرح کرد، بسیاری از تئوریسین‌های دنیا گفتند که هم‌اکنون قطب سومی در جهان متولد شده است. به همین علت است که غرب هیچگاه جمهوری اسلامی را نخواهد پذیرفت.

وی با بی اثر دانستن تحریم ها، اضافه کرد: امروز ایران نفت تحریم شده‌اش را در نفتکش تحریم‌شده و در بندر تحریم‌شده تخلیه می‌کند و هیچ قدرتی نمی‌تواند به آن نگاه چپ کند. کما اینکه حزب الله لبنان زیر چتر فوق امنیتی رژیم صهیونیستی تشکیل شد چون ایران اسلامی از این اراده حمایت کرد.

 

 

نوعی اقدم تاکید کرد: بسیاری از کشورهای منطقه روی حمایت کشوری جز ایران حساب کردند و نتیجه آن را دیدند. محمد مرسی به کمک ترکیه و قذافی به کمک آمریکا وابسته بود. ولی وضعیت هر دو مشخص شد. امروز سوریه در کنار ایران است. درست در زمانی‌که تمام کارشناسان سیاسی و امنیتی سقوط بشار اسد را در پنج روز حتمی می‌دانستند، حاج قاسم وارد سوریه شد و اسد تا همین امروز حفظ شده است. این ناشی از فرهنگ، باور و اراده ماست.

نوعی اقدم افزود: فرهنگ ما و فرهنگ امام ما یک باور عاشورایی محور است. رژیم صدام این را ندانست و فریب تجهیزات پیشرفته، حمایت قدرت‌های دنیا و تعداد نیروهایش را خورد. و به همین علت است که ما اراده کردیم و پیروز شدیم.

وی گفت: نباید فراموش کنیم که آهن‌پاره ها سرنوشت جنگ را تعیین نمی‌کنند، بلکه این اراده ها هستند که آن را رقم می زنند.

وی با در ادامه به بیان یکی از خاطراتش از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در یکی از عملیات های شرق سوریه نزدیک مرز عراق،  حاج قاسم به من گفت « بلند شو برو جاده ی استراتژیک دمشق بغداد را آزاد کن. آمریکا گفته است می‌زنم و من یقین دارم که می‌زند. برو ببین می زند یا نمی زند. اگر زد سلام مرا به باکری برسان. اگر نزد من میام می‌بینمت. تلفات ایرانی هم نمی‌پذیرم… شاگرد باکری عین باکری عمل می‌کند.» در هفت کیلومتری هدف، آمریکایی‌ها آمدند و بمباران کردند. تانک، توپ، موشک و همه را زدند. آن‌موقع حاج قاسم تماس گرفت و گفت « هواپیمای آمریکایی بالای سرت است. هرچه در دستت داری به سمتش شلیک کن. او تو را می‌بیند. یک موقع نبیند داری فرار می‌کنی. بلکه ببیند تو می‌خواهی با او بجنگی.»

* مبارزه با استکبار، مبارزه ای برای بدست آوردن آزادی است

سید یاسر جبرائیلی رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام هم در این مراسم سخنانش را با یاد و خاطره شهید سلیمانی شروع کرد و اضافه کرد: شهید سلیمانی می‌دانست رفتنش قطعی است و به همین علت می‌خواست حرف‌هایش و راهش پس از او ادامه پیدا کند. لذا شروع به تولید محتوا کرد.

وی دولت مستکبر را دولتی نامید که دخالت در سرنوشت انسان‌ها را حق خود می‌داند، برای همین مبارزه با استکبار، در حقیقت مبارزه ای برای بدست آوردن آزادی است.

جبرائیلی افزود: انقلاب اسلامی و مبارزه با یک فرد مستکبر (محمد رضا پهلوی) حداقل ۱۵ یا ۱۶ سال طول کشید. پس یقینا مبارزه با دولت مستکبر (آمریکا) سخت‌تر و طولانی تر خواهد بود.

وی در پاسخ به کسانی که هنوز بدنبال سازش با قدرت‌های جهانی هستند، گفت: استکبار هیچگاه دنبال صلح نخواهد بود زیرا در ذات خودش به دنبال سلطه است.

وی درمورد این افراد ادامه داد: جریان لیبرال در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیز ظرفیت مبارزه انقلابی با پهلوی را نداشتند و به مطالبات فانتزی مثل آزادی بیان و … راضی بودند. این افراد هم‌اکنون نیز بدنبال سازش با استکبار و آمریکا هستند.

جبرائیلی برای توصیف شرایط امروز تقابل با آمریکا گفت: پس از مانور انجام شده توسط آمریکا در سال ۲۰۰۱ که حمله به ایران را شبیه سازی می کرد، سران این رژیم فهمیدند که توان مبارزه تمام عیار با ایران را ندارند. به این ترتیب تنها گزینه هایی که این رژیم برای مقابله با ایران داشت، به حمله سایبری، تحریم مالی و اقتصادی و حمایت از اپوزیسیون محدود شد. که امروز کم کم در تمام این حوزه ها، ایران ظرفیت دفاع و حتی مقابله به مثل را به دست می آورد.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام در مورد وضعیت آمریکا گفت: از آنجا که در سبد سیاست خارجی بایدن چیزی جز تحریم اقتصادی وجود ندارد مجبور است همان روش فشار حداکثری ترامپ را ادامه دهد هرچند که تحریم‌ها بی‌اثر شده‌اند.

وی در ادامه صحبت هایش گفت: بایستی مذاکرات جدید در کنار دولت و به دور از حواشی رسانه ای انجام شود تا برای مردم، نتایج این مذاکرات تبدیل به مسئله اصلی نشود. نباید فراموش کرد که ترعیب در ذات آمریکاست و هرگز از این سیاست دست نمی‌کشد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا