کرمانشاه

٢۴ روستا در کنگاور مشکل تأمین آب شرب دارند 

٢۴ روستا در کنگاور مشکل تأمین آب شرب دارند 

ایرج صادقی فر در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه اظهار کرد: در شهرستان کنگاور ٢ دغدغه عمده روستاها آب و راه روستایی است.

وی افزود: ٢۴ روستا در این شهرستان مشکل تأمین آب شرب دارند که در قالب ١۴ پروژه به شرکت آب و فاضلاب معرفی شده و اجرای آن بر عهده قرارگاه امام حسن (ع) است.

فرماندار شهرستان کنگاور تصریح کرد: این قرارگاه پروژه‌ها را به صورت محرومیت زدایی اجرا می‌کند و ١۴ پروژه مذکور کنگاور در دست اقدام هستند و در آبان ماه اجرایی می‌شوند.

صادقی فر با اشاره به ٢۵ هزار نفر جمعیت روستایی این شهرستان، تصریح کرد: در ۶ سال گذشته یک هزار و ۵٠٠ مجوز برای احداث منزل در روستاهای کنگاور (مهاجرت معکوس) ثبت شده است.

وی با بیان اینکه روستاهای این شهرستان مهاجر پذیر هستند، اذعان کرد: مجموعا ١٠٢ روستا در کنگاور وجود دارد که ١٧ روستا فصلی و ٨۶ روستا دائمی هستند، ٢ روستا نیز ثبت ملی شدند.

این مسئول ادامه داد: طرح هادی در ۴٧ روستای شهرستان کنگاور اجرا شده است و از نظر زیرساخت و آب و برق در شرایط مطلوبی قرار دارند و ١٠٠ درصد روستاهای کنگاور برق دارند.

وی بیان کرد: تمامی روستاهای این شهرستان به جز ٩ روستا گاز کشی شدند و این ٩ روستا نیز به دلیل خالی بودن از سکنه یا جمعیت کمتر از ١٠ خانوار هنوز گاز کشی نشدند که تا پایان امسال از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

صادقی فر تأکید کرد: به جز ٢ روستا تمام راه‌های روستایی در این شهرستان آسفالت شدند و تنها ١٢ کیلومتر راه روستایی به صورت شوسه وجود دارد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا