اخبار روز

پاتروشف:آمریکا بزرگترین دیکتاتور جهان است/سلاح خاصی برای محو تهدیدها از جمله آمریکا داریم

پاتروشف:آمریکا بزرگترین دیکتاتور جهان است/سلاح خاصی برای محو تهدیدها از جمله آمریکا داریم

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه روسیسکایا گازتا گفت: “با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، سرخوشی در غرب ظاهر شد. با این حال، مدت زیادی طول نکشید تا روسیه از اشتباهات خود درس بگیرد.

وی افزود: اکنون کشور می‌تواند نه تنها ثبات داخلی خود، بلکه امنیت مردم را در برابر تهدیدهای خارجی نیز تضمین کند.

پاتروشف یادآور شد که اقدامات مشخصی برای نابودی اتحاد جماهیر شوروی در ۷۵ سال پیش مطابق با دکترین معروف شورای امنیت ملی ایالات متحده “NSC ” تصویب شد؛ که از نظر محتوا و روح، دارای ویژگی نظامی استراتژیک است، بدون محدودیت زمانی و در واقع برای همه زمان‌ها و تمام سناریوهای ممکن.

وی افزود: روابط بین مسکو و کشورهای غربی اخیراً در پس زمینه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین که در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. به دلیل حمایت نامحدود غرب از رژیم کی‌یف، با در اختیار گذاشتن سلاح‌های تهاجمی پیشرفته برای این رژیم، که تشکل‌های مسلح این رژیم از آن برای ایجاد مانع در مسیر عملیات روسیه و هدف قرار دادن غیرنظامیان در جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک و خرسون  و استان‌های زاپوریژیا استفاده می‌کنند.

پاتروشف گفت: مسکو بارها در مورد عواقب حمایت غرب از رژیم کی‌یف هشدار داده است. نقش جمعی غرب در اوکراین به عنوان مداخله مستقیم در مناقشه، پیامدهای جدی برای منطقه و جهان خواهد داشت.

او در اظهار نظر در مورد “اجلاس سران برای دموکراسی” که به میزبانی دولت ایالات متحده برگزار می شود، گفت: ایالات متحده واقعاً یک دموکراسی نیست و برخلاف ادعای واشنگتن به دنبال ترویج دموکراسی در روابط خود با سایر کشورها نیست.

پاتروشف اقتصاد ایالات متحده را «وابسته به فساد و ارتباطات لابی‌گری که به کاخ سفید و ساختمان کنگره می‌رود» توصیف کرد و گفت: منافع شرکت‌ها اهرم‌های قدرت سیاسی در ایالات متحده را ربوده‌اند و از نفوذ بین المللی این کشور برای پیگیری برنامه‌های خود استفاده می‌کنند. دموکراسی آنها نمای زیبایی برای نظام سیاسی است که در خدمت پنهان کردن و نادیده گرفتن حقوق مردم عادی آمریکایی است.

این مقام روس گفت که واشنگتن همین رویکرد را در عرصه بین‌المللی دنبال می‌کند، جایی که ادعا می‌کند قهرمان دموکراسی است اما به حاکمیت سایر کشورها بی‌اعتنا است. او معتقد است که این “نفاق” در اجلاس سران برای دموکراسی، که این هفته در واشنگتن آغاز می شود، به نمایش گذاشته خواهد شد.

او پیش‌بینی کرد که به مخالفان برچسب «دولت‌های غیردموکراتیک» داده می‌شود. ایالات متحده که “خود بزرگترین دیکتاتور جهان” است، ملت‌هایی را که حاکمیت و دموکراسی آنها توسط واشنگتن تضعیف شده مورد آزار و اذیت قرار خواهد داد.

وی افزود: واقعیت این است که “واشنگتن از مدت‌ها پیش در نقض حاکمیت سایر کشورها، در تعداد جنگ‌ها و درگیری‌هایی که به راه انداخته است، پیشرو بوده است.

او کشورهایی را که از این اقدامات حمایت می‌کنند، «رعایایی» نامید که دائماً در روابط با آمریکا «تحقیر» می‌شوند.

این رویداد بین‌المللی، که برای دومین بار برگزار می‌شود، با هدف ترویج دموکراسی در برابر آنچه واشنگتن به‌طور فزاینده‌ای به عنوان دولت‌های «اقتدارگر» می‌بیند، برگزار می‌شود.

پاتروشف همچنین گفت: روسیه سلاح منحصربه‌فردی دارد که می‌تواند هر دشمنی را در صورتی که موجودیت آن در معرض تهدید باشد، از بین ببرد.

او تصریح کرد: یکی در غرب، که درس‌های تاریخ را فراموش کرده، در حال بحث انتقامی است که منجر به پیروزی نظامی بر روسیه می‌شود. ما می‌توانیم با گفتن یک چیز پاسخ دهیم. روسیه صبور است و هیچ کس را با مزیت نظامی خود نمی‌ترساند. اما این کار را انجام داده است.  یک سلاح منحصر به فرد که می تواند هر دشمنی از جمله ایالات متحده را در صورت تهدید موجودیت آن از بین ببرد.

این مقام بلندپایه روسیه افزود که واشنگتن در این فکر که می‌تواند یک حمله موشکی پیشگیرانه علیه روسیه انجام دهد که روسیه پس از آن قادر به پاسخگویی به آن نخواهد بود، کوته فکرانه است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا