اخبار روز

پارلمان رژیم صهیونیستی لایحه جنجالی نتانیاهو را تصویب کرد

پارلمان رژیم صهیونیستی لایحه جنجالی نتانیاهو را تصویب کرد

به نقل از رادیو «بیت لحم»، پارلمان اسرائیل امروز پیش‌نویس تغییرات «قانون پایه رژیم» که مانع برکناری نخست وزیر از سمتش و اعلام ناتوانی وی در انجام وظایفش می‌شود را تصویب کرد.

بر اساس اعلام این رادیو، قانون مورد اشاره به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به فساد و خیانت در امانت متهم است، مصونیت می‌دهد.

بر اساس آنچه «کان» رادیو رژیم صیهونیستی نیز گزارش داد، این قانون با رای موافق ۶۱ رای موافق و ۴۷ رای مخالف تصویب شد و در این رای گیری «دیوید بیتان» و «دیوید امسالم» از حزب لیکود و همچنین «شاس موشی ابوطبول» یکی از نمایندگان کنست غایب بودند.

این اصلاحیه تصریح می‌کند که اعلام برکناری تنها در صورت ناتوانی جسمی یا روانی نخست وزیر در انجام وظایفش امکانپذیر است. در این صورت شخص نخست وزیر باید فقدان توانایی خود را اعلام کند یا از طریق رای گیری در کابینه و تایید ۷۵ درصد وزرا، فقدان توانایی وی تعیین شود و در صورت مخالفت نخست وزیر با رای گیری در این مورد در کابینه، تصمیم به مجمع عمومی در کنست منتقل می‌شود و این‌ فقدان صلاحیت باید توسط ۹۰ نماینده کنست تایید شود.

بر اساس اصلاحیه جدید قانون پایه رژیم صهیونیستی، دیوان عالی اجازه نخواهد داشت هیچ درخواستی برای رد صلاحیت نخست وزیر را بررسی کند.

بر اساس اعلام رسانه‌های صهیونیستی همزمان با این اقدام پارلمان رژیم اسرائیل، هزاران صهیونیست در اعتراض به اصلاحات قضایی خیابان‌ها را مسدود کردند.

رسانه‌ها گزارش دادند که صهیونیست‌ها روز پنجشنبه در اعتراض به تغییرات اساسی در سیستم قضایی توسط کابینه نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند و در محکومیت این اقدام با مسدود کردن راه‌ها در سراسر سرزمین‌های اشغالی کمپین چند ماهه اعتراضی خود را افزایش دادند.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر از معترضان با حمل پلاکارت هایی در محکومیت این اقدام کنست، در خیابان‌های تل‌آویو راهپیمایی کردند و موجب توقف تردد در اواسط یک روز کاری در این خیابان‌ها شدند.

همچنین گروه کوچکی در یک خیابان بیرون بندرگاه، لاستیک‌ها را آتش زدند و برای مدت کوتاهی مانع از حرکت کامیون‌ها شدند. پلیس تظاهرکنندگان را از محل تجمع خارج کرد.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بوده است.

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا