کهگیلویه و بویراحمد

پاسخی بر خبر وضعیت سرویس بهداشتی ۴۰ مدرسه دنا

به گزارش برگزیده های ایران از سی‌سخت در پی درج خبر «پاسخگوی وضعیت سرویس بهداشتی مدارس شهرستان دنا کیست/مسئولان در خصوص این چهل مدرسه پاسخ دهند» در برگزیده های ایران استان کهگیلویه و بویراحمد آموزش و پرورش شهرستان دنا جوابیه ای صادر کرد. 

در متن این جوابیه آمده است: ضمن قدردانی و سپاسگزاری از رسانه هایی که با انعکاس صحیح چالشها و مشکلات برای رسیدن به راه‌حل و چاره جویی از رسالت خبرگزاری پاسداری می کنند جوابیه زیر در رابطه با خبر  پاسخگوی سرویس بهداشتی مدارس شهرستان کیست به تفکیک موضوع در ۴ بند ارسال می گردد؛ لذا  مقتضی است طبق  ماده ۲۳ قانون مطبوعات، جهت تنویر افکار عمومی در صفحه اصلی آن پورتال خبری درج گردد. 

۱-  بر اساس اسناد بالادستی دولت آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت است و تعمیر و نوسازی فضاهای آموزشی، پرورشی،  ورزشی و بهداشتی مدارس برعهده سازمان توسعه تجهیز و نوسازی مدارس می باشد اما برگزیده های ایران به علت عدم اطلاع و آگاهی  موارد یاد شده را به آموزش و پرورش نسبت دادند.

۲- بر اساس این مستندات قانونی و اسناد رسمی اداری تاکنون ارتباط زیادی با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، فرماندهی محترم سپاه فتح استان و سپاه ناحیه دنا انجام گرفته است و مساعدت های قابل توجهی از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان، فرماندهی سپاه استان و ناحیه، فرمانداری دنا و خیرین  به مدارس شهرستان دنا اعم از تعمیر و بازسازی سرویس بهداشتی،اقلام بهداشتی از جمله مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با بیماری کرونا صورت گرفته است و نادیده گرفتن این کمک ها و حمایت ها از طرف آن خبرگزاری کم لطفی به همدلی و همراهی همه نهادها در حل مشکلات آموزشی و پرورشی است.

۳- بیش از نیمی از مدارس یادشده در خبر در حوزه آموزش و پرورش شهرستان دنا نیستند.

۴-  بر اساس بررسی های میدانی و اطلاعات دقیق مدیران مدارس خیلی از مدارس نامبرده از جمله مدرسه دخترانه حضرت زینب سلام الله علیها و مدرسه پسرانه شهید مطهری سی سخت هیچ مشکلی در رابطه با سرویس بهداشتی ندارند و عمق بی اطلاعی خبرنگار را نشان می دهد.

در پایان مجددا تاکید می نماییم که بر اساس قانون، هرگونه احداث، تعمیر و نوسازی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی در کل کشور بر عهده سازمان نوسازی است و آموزش و پرورش هیچ دخل و تصرفی در این زمینه ندارد.ضمن اینکه اموزش وپرورش بعنوان بهره بردارمدام پیگیرمی باشد

به گزارش فارس؛ خبرنگاران به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه قطعا با چارت سازمانی ادارات و وظایف هر اداره آشنایی لازم را داشته و بهتر از همه می‌دانیم که وظیفه ساخت و ساز و تعمیر و تجهیز بر عهده نوسازی است اما سوال این است که آیا به صرف مسئولیت نوسازی در ساخت و سازها، ادراه آموزش و پرورش وظیفه پرسشگری و پی‌گیری از نوسازی را ندارد تا مدرسه‌ای بدون سرویس بهداشتی نماند؟.

آیا اگر در همه سال‌های اخیر آموزش و پرورش پی‌گیری می‌کرد اکنون چنین وضعیتی در استان و به تبع در شهرستان دنا داشتیم که تعدادی مدرسه بدون سرویس بهداشتی باشند؟.

حرف رسانه این است که آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی آموزش و مسئول در برابر دانش‌آموزان آیا نمی‌بایست در این سال‌ها چنین مشکلاتی را فریاد می‌زدند تا امروز در استان تعداد زیادی مدرسه بدون سرویس بهداشتی نداشته باشیم؟.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا