کهگیلویه و بویراحمد

پاسخ امام جمعه دهدشت به جوسازی علیه بازسازی عتبات/دغدغه شبهه افکنان درد فقرا نیست

به گزارش برگزیده های ایران از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در ستاد عتبات عالیات شهرستان با اشاره به جوسازی شبهه افکنان برای ساخت حرم امامان اظهار داشت: اعتراض کنندگان در این مسئله نگاه اقتصادی ندارند و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

امام جمعه دهدشت گفت: حرم امامان سبب گردش و رونق اقتصادی هستند اما آنها که جهانبینی‌شان به شکم و سایر نیازهای مادی محدود است به خیال خود با این بهانه‌ها می‌توانند دوستداران اهل بیت را از کمک برای بازسازی عتبات عالیات منع کنند.

 وی با بیان اینکه در هر کشوری جاذبه‌های معنوی، توریستی و سیاحتی وجود دارد که سبب درآمد و رونق اقتصادی می‌شود، افزود: واتیکان به خاطر وجود مزار سن پیترو آباد شد اقتصاد ایتالیا را رونق بخشید و در طول قرون میلیاردها دلار صرف ساخت و ساز آن محل شده است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: همین افرادی که هجمه علیه ساخت و ساز حرم‌ها ایجاد می‌کنند که چرا حرم‌ها ساخته و آباد می‌شوند اگر امکانی به دست بیاورند در تورهای سیاحتی شرکت و پول خرج می‌کنند و به فکر این همه فقیر و گرسنه هم نمی‌افتند.

وی اضافه کرد: ساخت گنبد امام حسین«ع» با همه طلاکاری‌هایش اگر ۱۰۰ میلیون دلار هم هزینه داشته باشد شاید از هزینه ساخت یک پاساژ در تهران کمتر باشد.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب و فقها برای بازسازی عتبات عالیات تشخیص دادند یک اولویت است، اضافه کرد: آنها که ساده‌زیستی امامان را بهانه کرده و می‌گویند نباید حرم آنها ساخته شود نگاه غرب گدایی به مسائل دارند.دغدغه آنها فقرا نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه گفت: زیارت ائمه اطهار یکی از ضروری‌ترین امور برای تحکیم عواطف انسانی و گسترش معنویت و رشد عقلانی است که در جامعه می‌تواند مفید باشد.

 

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا