کهگیلویه و بویراحمد

پاسخ معاون استاندار در خصوص شائبه تعطیلی مدارس/مدارس فعلا تعطیل نمی‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، سید جواد هاشمی در نشست استانی ستاد کرونا با تسلیت دهه دوم فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت گفت: انتظار می‌رود دستورالعمل‌های پیشگیری  بیماری کرونا را هم اعضای ستاد اجرا کنند هم اینکه در سطح جامعه پیاده شود تا به سویه جدید گرفتار نشویم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بر فعال شدن طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و افزود: طرح در سه مرحله مراقبتی، حمایتی، نظارتی و واکسیناسیون انجام و همه موظف به همکاری هستند.

وی با اشاره به شدت اُمیکرون در سطح جهان گفت: این بیماری وارد کشور و استان‌های همجوار شده است که بهترین راه مقابله پیشگیری است، لذا همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و احساس مسئولیت کنند تا مردم کمتر متحمل آسیب شوند.

این مسئول بیان کرد: واکسیناسیون در استان شدت گیرد و اگر دچار کمبود واکسن هستیم مجموعه دانشگاه و استانداری از طریق قرارگاه مرکزی پیگیری کنند تا نگرانی مردم برطرف شود.

هاشمی در خصوص وضعیت مدارس گفت: نظارت در مدارس تشدید شود، طبق تصمیم ملی ستاد کرونا تعطیلی مدارس در کار نیست بلکه مراقبت‌ها شدت بیشتری می‌گیرند، البته اگر در مدرسه‌ای موردی از بیماری گزارش یا مشاهده شد دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش ورود کنند و اجازه ندهند آن دانش‌آموز در کلاس درس حاضر شود.

وی با بیان اینکه اگر در مدرسه‌ای بیش از دو کرونایی مشاهده شود آن مدرسه تعطیل خواهد شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کیت‌های آزمایشگاهی را برای ورود به استان پیگیری و در جلسه آینده گزارش کاملی ارائه دهد.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش مهم و تاثیرگذار ائمه جمعه و جماعت برای اطلاع‌رسانی و اگاهی‌بخشی به مردم در سویه جدید بیماری کرونا گفت: مراسمات مذهبی که در پیش هستند با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود و مرکز بهداشت بر این برنامه‌ها نظارت کند.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران جلسات ستاد کرونا را به طور مرتب برگزار کنند افزود: مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا مجبور  به اعمال محدودیت‌های گذشته نشویم.

وی در پایان با اشاره به حضور سه شهید در استان و برگزاری برنامه‌هایی برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها در اجرای برگزاری این برنامه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا