اجتماعی

پاسخ وزارت بهداشت در واکنش به گزارش «تجمع مخالفان واکسیناسیون اجباری»

به گزارش گروه سلامت برگزیده های ایران، پیرو انتشار گزارش «تجمع مخالفان واکسیناسیون اجباری در مقابل مجلس» در فارس من، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ارسال جوابیه، تاکید کرد: «هدف کلی واکسن کاهش سه مورد فوت، بستری و ابتلا است که بر اساس آمارها، اغلب کشورهایی که پوشش مناسب واکسن را ایجاد کردند، به این مهم دست یافته‌اند.»

در جوابیه وزارت بهداشت آمده است: «طبق هشدارهای سازمان جهانی بهداشت به دلیل نرسیدن واکسن موردنیاز به کشورهای فقیر، یک سال پیش از آن که باید به مرحله کنترل بیماری می‌رسیدیم، با ادامه پاندمی و تولید سویه‌های جدید، تأثیر واکسن رو به کاهش رفت و در اولین مراحل، تعداد ابتلا، بستری و در نهایت میزان فوت افزایش یافت.

در یک نگاه کلی، هدف واکسن کاهش سه مورد فوت، بستری و ابتلا است که بر اساس آمارها، اغلب کشورهایی که پوشش مناسب واکسن را ایجاد کردند، به این مهم دست یافته‌اند. بر همین اساس، در کشور ما نیز تلاش تمام مسئولان و نهادها، کمک به گسترش واکسیناسیون عمومی تا رسیدن به ایمنی جمعی است. در این راستا، مقام معظم رهبری توصیه‌های مکرر به انجام واکسیناسیون نموده‌اند. همچنین در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مراجع عظام در هفته گذشته، توصیه اکید به این امر مهم شده است.

با توجه به اهمیت پیشگیری از ابتلا به بیماری از ابتدای پاندمی کووید ۱۹ تا کنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آگاهی بخشی و ارتقای سواد سلامت مردم تلاش‌های بسیاری نموده و انجام واکسیناسیون یکی از این اقدامات مهم بوده است. لذا خواهشمند است دستور فرمایید اخبار آن رسانه وزین در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت و نظام جمهوری اسلامی بوده و ضمن اطلاع‌رسانی و دعوت هموطنان عزیز به انجام واکسیناسیون، به جهت پیشگیری از تشویش اذهان عمومی، از تبلیغات و انتشار اخبار مخالف واکسیناسیون اکیدأ ممانعت به عمل آید.»

برگزیده های ایران ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزشمند وزارت بهداشت در مسیر مقابله با ویروس کووید ۱۹ و تسریع در روند واکسیناسیون عمومی، اعلام می‌کند فارس من در تهیه گزارش مورداشاره، بدون جانبداری و قضاوت، تنها به رسالت خود در انعکاس صدای مخاطبان عمل کرده است.

 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا