قزوین

پانزی، ترفندی برای کلاهبرداری میلیاردی در قزوین

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی استان مبنی بر این‌که خانمی با وعده پرداخت سود کلان به شیوه پانزی از آنان کلاهبرداری کرده، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم در مدت ۵ سال و با جلب اعتماد مال‌باختگان و پرداخت سود بالا به آنان، مبلغ کلانی را از دوستان و اهالی محل گرفته و پس از پرداخت چندین ماه سود نامتعارف، دیگر قادر به پرداخت سود و اصل پول شکات نبوده و متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان این‌که متهم تاکنون از ۴۰۰ نفر بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به این روش کلاهبرداری کرده، عنوان کرد: با تلاش شبانه‌روزی و رصد هوشمندانه مأموران پلیس آگاهی، متهمه در یکی از شهرهای اقماری قزوین شناسایی و دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این‌که با اعتراف صریح متهمه به کلاهبرداری‌های صورت گرفته، از تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و تأکید کرد: در این روش وی مبالغی از افراد گرفته و ماهانه از طریق جابه‌جایی پول مردم، به شکات سود پرداخت می‌کرد و با باقی‌مانده سرمایه آنان برای خود ملک و زمین خریده است.

ابراهیمی در خاتمه با هشدار به شهروندان در خصوص کلاهبرداری پانزی، گفت: پانزی ترفند جدیدی است که در آن کلاهبردار یا همان طراح به افراد ناآگاه وعده می‌دهد که اگر پول‌هایشان را در اختیار او قرار دهند، با آن پول‌ها کار خواهد کرد و سودهای نجومی و تضمینی به سرمایه‌گذاران خواهد داد و برای اعتماد سرمایه‌گذاران، در ابتدا از پول افراد جدید، سود افراد قدیمی پرداخت می‌شود تا سرمایه‌گذاران بیشتری جذب شود و در ادامه کلاهبردار به‌دلیل عدم وجود سرمایه‌گذار جدید پول‌ها را برداشته کرده و متواری می‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا