اصفهان

پایان عملیات ۶ ساعته نجات پدر و پسر محبوس شده در قناتی در گلپایگان/ دود راهگشا شد

عباس عابدی، سخنگوی اورژانس استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان اظهار داشت: ساعت ۲۳ و ۴۳ دقیقه شب گذشته طی تماسی با ۱۱۵ اصفهان اعلام شد که پدر ۴۴ ساله به همراه پسر ۲۰ ساله‌اش که از ساعت ۱۶ برای حفر قنات به یکی از دهنه‌های قنات در گلپایگان، شهرک زراعی رفته‌اند، گمشده‌اند.

وی با بیان اینکه بلافاصله کد ۳۹۸۳ اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان گلپایگان، در محل حاضر شدند، افزود: با حضور نیروهای اورژانس و عوامل آتش‌نشانی و پلیس، عملیات جستجو آغاز شد و ۸ حلقه چاه به عمق ۶۰ متری مورد بررسی قرار گرفت.

عابدی بیان کرد: حدود ساعت یک و ۱۵ دقیقه بامداد با فرمان آتش‌نشانی پایان عملیات اعلام شد و با هماهنگی کارشناس مدیریت بحران اورژانس پیش‌بیمارستانی نیروهای اورژانس به پایگاه خود بازگشتند.

سخنگوی اورژانس استان اصفهان ادامه داد: در ساعت ۲ بامداد بنابر اعلام دادستانی و هماهنگی‌های کارشناس مدیریت بحران EOC، نیروهای امدادی مجدداً به محل اعزام شدند و عملیات جست‌وجو از سر گرفته شد.

 

وی عنوان کرد: سرمای هوا و تاریکی شب عملیات جست‌وجو را با سختی مواجه کرده بود اما حوالی ساعت ۵ صبح با مشاهده‌ دود خروجی از دهانه یکی از چاه‌ها سرانجام پدر و پسر پس از ۶ ساعت مفقودی و تلاش نیروهای امدادی، پیدا شدند.

عابدی با بیان اینکه پس از خروج این پدر و پسر از چاه، مشخص شد که به دلیل خرابی بالابر نتوانسته بودند از قنات خارج شوند و در مسیر قنات به راه افتاده بودند و مسیر خود را گم کرده بودند، افزود: این پدر و پسر برای اینکه نشانی از خود ایجاد کنند چکمه‌های خود را نزدیک یکی از دهانه‌های چاه آتش زده بودند و با ایجاد دود توانستند توجه نیروهای امدادی را جلب کنند.

سخنگوی اورژانس استان اصفهان خاطرنشان کرد: پس از بررسی و معاینات نیروهای اورژانس پیش‌بیمارستانی، این دو نفر مشکل حادی نداشته و نیاز به انتقال به بیمارستان نداشتند و مأموریت در ساعت ۵:۳۰ صبح به پایان رسید.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا