Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
پایان ماموریت ۳۰ ساله ناسا و سازمان فضایی ژاپن - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

پایان ماموریت ۳۰ ساله ناسا و سازمان فضایی ژاپن

پایان ماموریت ۳۰ ساله ناسا و سازمان فضایی ژاپن

این ماهواره در جولای ۱۹۹۲ میلادی به فضا پرتاب شد و برای بررسی مگنتوسفر زمین طراحی شده بود.

در این منطقه از اتمسفر زمین ذرات تحت تاثیر میدان مغناطیسی زمین قرار می گیرند. انسان برای حفظ سلامت باید خود را در برابر اشعه های فضایی محافظت کند. از آنجا که این اشعه ها در درجه اول به شکل بادهای خورشیدی از سمت این ستاره حرکت می کنند، مگنتو سفر یک حباب گرد نیست، بلکه در قسمتی از زمین که شب است، شکلی شبیه دمی بلند دارد که به دلیل انتشار ذرات خورشید به وجود آمده است.

Geotail مداری بیضی شکل دارد که به مطالعه این دم و آموختن نکاتی درباره ساختار و دینامیک آن کمک می کند. ماهواره مذکور از ابزارهای مختلف برای رصد میدان های مغناطیسی و الکتریکی زمین و همچنین مشاهده ذرات پلاسما و پر انرژی استفاده کرد.

این ماهواره در اصل طوری طراحی شده بود تا فقط ۴ سال فعالیت کند اما به مدت ۳۰ سال فعال ماند و انبوهی از داده ها را برای محققان فراهم کرد.

اهمیت ماموریت مذکور نیز به دلیل همکاری ناسا و سازمان فضایی ژاپن است.

دان فرفیلد محقق نخست پروژه مذکور در بیانیه ای اعلام کرد: Geotail یک ماهواره بسیار پرثمر و نخستین ماموریت مشترک ناسا- سازمان فضایی ژاپن بود. این ماموریت نقش مهمی در درک واکنش بادهای خورشیدی با میدان مغناطیسی زمین و تولید تندبادهای مغناطیسی داشته است.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا